رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: استان فارس در وقوع جرایم رایانه‌ای رتبه سوم کشور را دارد و در 4 ماه گذشته بیش از 448 متخلف در ارتباط با تخلفات فضای مجازی در این استان دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۴۸۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 20 August 2017
سرهنگ حبیب‌الله رجبلی گفت: برداشت غیرمجاز بانکی، کلاهبرداری رایانه‌ای، مزاحمت اینترنتی، نشر اکاذیب و هتک حیثیت و انتشار فیلم خصوصی افراد در فضای مجازی، به ترتیب مهمترین جرایم رایانه‌ای بوده است.

به گفته رئیس پلیس فتا استان فارس بالغ بر 25 هزار نفر ساعت آموزش در قالب بیش از 8 نمایشگاه آموزشی در چهار ماهه نخست سال جاری برای شهروندان توسط پلیس فتا استان انجام شده است .

رجبلی با بیان اینکه پلیس فتا استان آماده برگزاری کلاس‌ها و گارگاه‌های آموزشی نهادها است، خاطرنشان کرد: به ارگان‌ها و نهادها پیشنهاد می‌‌کنیم بخشی از سرانه آموزشی خود را برای آموزش فضای مجازی به جامعه هدف خود صرف کنند .

وی از دستگیری کلاهبر حرفه‌ای با بیش از 1400 نفر شاکی خبرداد و گفت: این فرد کلاهبردار که جرایمی همچون فروش مال غیر، خیانت در امانت و جعل عنوان مرتکب شده‌ بود در کمتر از دو هفته توسط مامورین پلیس فتا استان در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شد .

رئیس پلیس فتای فارس از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای بابیش از 2 میلیادر تومان کلاهبرداری رایانه‌ای در هفته اخیر خبرداد و گفت: مقصر بیش از 80 درصد پروندهای کلاهبرداری فضای مجازی خود شهروندان هستند .

رجبلی به شهروندان توصیه کرد که اطلاعات شخصی خود را به راحتی به افراد دیگر ندهند و به پیامک‌های تبلیغاتی مبنی بر برنده شدن در مسابقه‌های مختلف که از شهروندان درخواست اطلاعات حساب می شودتوجهی نکنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار