آخرین جلسه بررسی رزومه و ارائه برنامه‌های کلان کاندیدای تصدی شهرداری شیراز با انتخاب عبدالحمید معافیان به عنوان شهردار شیراز به پایان رسید.
کد خبر: ۴۸۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 20 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: حیدر اسکندر پور که بیشترین رأی را برای حضور در آخرین جلسه انتخاب شهردار از اعضای شورای شهر کسب کرده بود به ارائه برنامه‌های خود که محورهای اصلی آن ساماندهی به حاشیه‌نشینی در شهر شیراز، توجه به محلات به‌عنوان کانون فرهنگی، کنترل و حل معضل ترافیک، اهتمام برای تحقق بودجه سال جاری شهرداری و جذب سرمایه‌گذار بود، پرداخت.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: پیش‌ازاین خود را شایسته کاندیدای شهرداری شیراز می‌دانستم اما اکنون معافیان را شایسته می‌بینم؛ من معافیان را پاک‌دست و توانمند می‌دانم و برای اجماع نظر از او حمایت می‌کنم.

محمدرضا حسن‌پور دیگر کاندیدای تصدی شهرداری شیراز نیز در جمع شورای پنجم با اشاره‌ای کوتاه به کلیات برنامه خود، سرِ اصل مطلب رفت و بابیان اینکه معافیان را یکی از بزرگان جریان اصلاحات می‌دانم، گفت: اعلام انصراف نمی‌کنم اما برای به اجماع رسیدن، آقای معافیان را برای انتخاب شهردار شیراز پیشنهاد می‌دهم.

نادر طیبی سومین گزینه شهرداری شیراز نیز در جهت رأی‌آوری معافیان بیان کرد: اگر مهندس معافیان تا آخر امروز به‌عنوان کاندیدای تصدی شهرداری شیراز در صحنه حضور داشته باشد، بنده قصد رقابت با ایشان را ندارم.

احمدرضا دستغیب که می‌خواست تعجب ظاهری خود را نسبت به اعلام موضع سه کاندید شهرداری شیراز برای حمایت از معافیان نشان دهد، خطاب به طیبی گفت: آیا برای اعلام اسم معافیان هر سه یک خواب مشترک دیدید یا اینکه باهم همکاری کردید؟

طیبی بابیان اینکه صداقت در بیان هر امری اشکال ندارد، ادامه داد: به فردی جسارت نکرده‌ام که امر کرده باشم به چه کسی رأی بدهید یا رأی ندهید؟ همچنین اطلاعی از انصراف دیگران هم ندارم اما جایگاه معافیان را لایق‌تر از خودم می‌دانم.

با اتمام سخنان این سه کاندیدای تصدی پست شهرداری، سخنگوی شورای پنجم خبرنگاران را به بیرون از صحن شورای شهر هدایت کرد تا جلسه غیرعلنی با حضور 13 عضو شورای پنجم برگزار شود.

ساعت 4 بعدازظهر عبدالحمید معافیان، کاندیدای اصلی شهرداری شیراز با خیل عظیم جمعیت وارد سالن شورای شهر شد؛ چرایی حضور همراهان معافیان برایمان روشن نشد، اما دیگر جایی برای نشستن خبرنگاران هم نبود!

معافیان پیش‌ازاین اعلام کرده بود که تبدیل شهرداری از جایگاهی خدماتی به نهاد طراز اول اجتماعی از هدف‌های اصلی وی است که با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، تمرکززدایی و واگذاری بخشی از خدمات، ارتقاء زیرساخت‌های خدماتی، گسترش عدالت در خدمات شهری، استفاده از ظرفیت‌های انسانی شهر شیراز و مشارکت در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محقق خواهد شد.

وی در این جلسه نیز بر لزوم توسعه گردشگری، حفظ و گسترش فضای سبز شهری، استفاده از نیروهای جوان و بانوان در مدیریت شهری تأکید کرد.

با توجه به شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر فعال فتنه بودن و محکومیت سیاسی امنیتی، معافیان با رد این مسئله گفت: تاکنون هیچ فعالیت و اقدام ضد امنیتی و یا خلاف شئونات نظام در هیچ دوره‌ای انجام ندادم و محکومیت سیاسی نداشته‌ام.

معافیان بابیان اینکه هیچ‌یک از نهادهای امنیتی این مسائل مطرح‌شده در فضای مجازی را تائید یا رد نکردند، افزود: درصورتی‌که تصمیم نهادهای مسؤول تائید نشدن صلاحیت من باشد به این تصمیم نظام احترام می‌گذارم.

سید احمد موسوی آخرین کاندیدای شهرداری شیراز برخلاف دیگر کاندیداها به‌صورت کامل برنامه‌های خود را ارائه کرد، اما چه سود که نظر شورای پنجم بر انتخاب معافیان به‌عنوان سکان‌دار شهرداری شیراز بود.

در دقایق پایانی گمانه‌زنی‌ها به واقعیت تبدیل شد و 13 عضو شورای شهر با یک رأی مشترک، عبدالحمید معافیان را به‌عنوان شهردار شیراز انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شهردار جدید شیراز مسئولیت‌های مختلفی از جمله مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، 3 سال مشاور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و مدیرکل امور بین‌المللی، 1/5 سال معاون اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران و توسعه فارس، مدیرعامل شرکت الکتروموتور منطقه ویژه شیراز و... را تاکنون بر عهده داشته است.

لازم به ذکر است که عبدالحمید معافیان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان فارس بود که امروز کلیددار شهرداری شیراز شد.

خبرگزاری فارس امیدوار است معافیان فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی در پیشرفت شهر و توزیع عادلانه امکانات و خدمات در شهر شیراز موفق ظاهر شود و رویکرد شفافیت‌محور تا پایان 4 سال مسئولیت شورا و شهرداری ادامه داشته و محدود به زمان انتخاب شهردار شیراز نباشد، هرچند لازم بود که اعضای شورا معیارهای انتخاب خود را نیز به‌وضوح بیان می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار