امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه شهید محسن حججی الگویی برای جوانان ما است، گفت: حوزه‌های علمیه وعلمای جهان اسلام چرا در برابر ظلم آل سعود در یمن سکوت کرده و صدای مظلومیت مردم این کشور به گوش جهانیان نمی‌رسد.
کد خبر: ۴۸۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 19 August 2017
حجت الاسلام محسن مشرفی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان در جمع مردم نماز گزار با بیان اینکه تقوا معامله ای پر سود با خداست که آخرت خوبی برای انسان رقم می‌زند، اظهار داشت:امنیت ، آسایش امروز ما مرهون مقاومت، ایستادگی آزادگان است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: امروز 28 مردادماه روز دحوالارض است روزی که رحمت الهی در آن وجود دارد و روز بندگی خداست، شنبه 28 مردادماه سالروز کودتای سال 1332 است که اعتماد بیش از حد مصدق به آمریکایی‌ها سبب شکست او شد.

امام جمعه موقت  بیرجند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اعتماد مصدق به آمریکا گفت: اعتماد بیش از حد مصدق به آمریکایی‌ها هیچ سودی برایش نداشت او همیشه به آنها امیداور بود و رابطه ای دوستانه داشت غافل از اینکه آنها با انگلیس هم دست شده ودیدیم که چه بر سر حکومت پهلوی در آوردند.

مشرفی با بیان اینکه در طول تاریخ برای ما روشن است که نمی شود هیچ اعتمادی با آمریکا داشت، افزود: دومین علت مصدق این بود که دشمن به بخشهای مختلف جامعه تسلط پیدا کرده و مردم از دورن هیچ اعتقادی به دولت نداشته وحاضر نشدند برای دفاع از پهلوی در صحنه‌ها حضور یابند.

وی بیان داشت: 30مرداد ماه سالروز بزرگداشت علامه مجلسی،گشایش مجلس خبرگان وقانون اساسی در سال 58،آتش سوزی مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها و نامگذاری روز مسجد،31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی، سالروز ازدواج حضرت علی وحضرت فاطمه(س) روز ابوعلی سینا وروز پزشک، سالروز شهادت امام جواد(ع) وشهادت شهید اندرزگو از دیگر مناسبت‌های هفته است.

مساجد پایگاهی جناحی نیست

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: مساجد کانونی برای رشد و شکوفایی تربیت انسانها، رسیدگی به مشکلات، محل عبادت ومحلی برای رصد مشکلات مردم است.

وی بیان کرد: مساجد پایگاهی جناحی برای افراد وجناح‌های خاصی نبوده ونیست وپیروزی انقلاب اسلامی ما مرهون مسجد است.

مشرفی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) وحضرت زهرا(س) افزود: مسئولان در حیطه ازدواج جوانان باید ورود پیدا کرده و زمینه را برای این قشر از جامعه فراهم کنند زیرا دشمن برای منحرف کردن جوانان از هر راهی استفاده می‌کند وباید در این عرصه جنگ فرهنگی وبا وجود فضاهای مجازی همه  باید در صحنه باشیم وهیچ کدام از ما از آسیب‌های مجردی دل خوشی نداریم.

وی با اشاره به اینکه خواسته عمومی جامعه استحکام خانواده است اظهارداشت: پس باید قبل از ازدواج کلاس های مشاوره و آموزش‌هایی در این زمینه برای آنان برگزار شود و مسئولان تا جایی که می‌توانند زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

شهیدان رجایی وباهنر اسوه کار انقلابی

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند به آغاز هفته دولت از دوم شهریور ماه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد وگفت: آنها اسوه کار انقلابی بوده و مخلصانه و ولایی جهاد کردند ومقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری به موارد مهمی از جمله پرداختن به مشکلات مردم،تعامل گسترده با دنیا وحضور با صلابت دولت در برابر سلطه طلبان از مواردی بود که به آنان اشاره کردند.

مشرفی  بابیان اینکه این روزها گوش‌های جهانیان و رسانه‌های جهانی نسبت به فریادهای مظلومانه مردم یمن کر شده است اظهار داشت: علمای جهان اسلام، حوزه‌های علمیه چرا در برابر جنایات آل سعود وهم پیمانانش در یمن که مردم بیگناه را می‌کشند سکوت کرده اید امروز لازم است برای دفاع از مسلمانان همه در صحنه باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار