همزمان با فصل تابستان منطقه خفر شاهد حضور مسافران زیادی است که این منطقه را برای گذران تعطیلات خود انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۴۸۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 19 August 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:بخش خفر شهرستان جهرم منطقه‌ای سرسبز با آب و هوای چهار فصل، طبیعت زیبا و مناظر طبیعی، آبشار‌ها و چشمه سارها، باغات و کشتزارهای با صفا، امام زادگان معروف و اماکن تاریخی و مذهبی، آشنای مردمان استان فارس است.
وسعت بخش خفر حدود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع و دارای ۵۴ روستا و آبادی با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت است. مرکز بخش خفر شهر باب انار است که با دارا بودن آبشار، چشمه ساز و باغ‌های فراوان و منازل قدیمی یکی از شهرهای تاریخی منطقه بوده که بافت تاریخی آن به تایید سازمان میراث فرهنگی نیز رسیده است.
تک تک روستاهای خفر ویژگی خاص خود دارد به طوری که منطقه گوکان که شامل چندین روستا، شالیزار‌ها و رودخانه هایی است که برای گردشگران تداعی کننده شمال کشور است. روستای برایجان با داشتن میوه‌های سردسیری، روستای کته با داشتن قنات‌ها و امامزاده پیربنا و شهر خفر با داشتن آبشار و باغ‌های فراوان و وجود امامزادگی از سلاله پاک خاندان رسول الله، روستای جزه با داشتن بقعه شیخ خلیفه، روستای تادوان با وجود غار‌ها و اشکفت و تل نقاره خانه و قلعه گبری بر جاذبه گردشگری این منطقه می‌افزاید. این بخش دارای اب و هوایی معتدل است که از صفر تا ۳۰ درجه سانتی گراد متغیر است. ارتفاع این منطقه از سطح دریا حدوداً هزار و ۷۰ متر می‌باشد. وجود چهار فصل سال در این منطقه آشکارا دیده می‌شود که تنوع میوه جات سردسیری و گرمسیری و برنج کاری در این منطقه موید این مسئله است. شغل اکثر مردم کشاورزی و مهمترین میوه این منطقه هلو، آلوزرد، بادام، سیب، گردو، خرما، خرمالو، انجیر، انار و ... است که با نرگس زارهای وسیع در باغ‌های میوه چشم انداز زیبایی را خلق کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار