مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: در چهار ماه نخست امسال، یک هزار و 180 فقره تسهیلات خرید مسکن به ارزش 554 میلیارد ریال به متقاضیان در این استان پرداخت شد.
کد خبر: ۴۸۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 18 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی کمالی، در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال 978 فقره تسهیلات به ارزش 368 میلیارد ریال پرداخت شد.
وی ادامه داد: این آمار بیانگر افزایش 21 درصدی در تعداد تسهیلات پرداختی و افزایش 51 درصدی در رقم پرداختی در چهارماه نخست سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95 است.
او اظهار کرد: از آنجا که افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن از نشانه ها و شاخص های ایجاد رونق در حوزه مسکن است، این افزایش پرداخت تسهیلات نیز نشانگر این است که حرکت در بخش مسکن به سمت رونق پیش می رود.
کمالی گفت: البته دولت در این زمینه سیاستی را اتخاذ کرد که این رونق با ثبات قیمت مسکن همراه باشد و ما به یکباره شاهد افزایش قیمت ها در حوزه مسکن نباشیم.

**افتتاح 12 هزار و 823 حساب مسکن یکم در فارس
مدیر امور شعب بانک مسکن، یکی از سیاست های خوب دولت تدبیر و امید برای کمک به خانه دار شدن دهک های پایین جامعه را افزایش سقف تسهیلات در کنار کاهش نرخ سود تسهیلات دانست و افزود: صندوق یکم از جمله راهکارهایی است که خانه اولی ها می توانند از طریق سپرده گذاری تا سقف 600 میلیون ریال تسهیلات برای هر زوج (جمعا یک میلیارد و 200 میلیون ریال ) با نرخ سود 9 و نیم درصد (در بافت فرسوده هشت درصد) دریافت کنند.
کمالی اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح حساب پس انداز صندوق یکم در سال 94 تاکنون در استان فارس 12 هزار و 823 نفر اقدام به افتتاح حساب کرده اند که بیشترین این افتتاح حساب با هفت هزار و 885 مورد مربوط به سال 95 است.
وی، با اشاره به اینکه در شهر شیراز تاکنون 280 نفر این تسهیلات را دریافت کرده اند، گفت: در چهار ماه نخست سال 96 نیز سه هزار و 545 نفر اقدام به افتتاح حساب صندوق یکم کرده اند و پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به بیش از 10 هزار مورد برسد.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس بیان کرد: این بانک در سال 95 از جمله بانک هایی بود که بیشترین میزان تسهیلات را در این استان به متقاضیان پرداخت کرد.
وی اظهار کرد: بانک مسکن استان فارس سال گذشته، هشت هزار میلیارد ریال سپرده جذب و هشت هزار و 500 میلیارد ریال نیز تسهیلات پرداخت کرد یعنی بیش از آنچه جذب شده تسهیلات پرداخت کرده ایم. 
کمالی افزود: در بخش مسکن، سال گذشته 6 هزار و 420 میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت 9 هزار و 978 واحد مسکونی پرداخت کردیم.
وی اظهار داشت: در بخش مسکن مهر نیز تاکنون 82 درصد تسهیلات پرداختی توسط این بانک به مرحله تقسیط رسیده و برای 9 هزار واحد مسکونی نیمه تمام نیز مصوب کرده ایم که میزان تسهیلات از 300 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش یابد که با تکمیل آنها، پرونده مسکن مهر در استان فارس تا پایان سال 96 بسته خواهد شد.
او ادامه داد: در بافت فرسوده نیز پارسال 917 فقره تسهیلات ساخت مسکن به ارزش 385 میلیارد ریال پرداخت شد و از ابتدای سال 96 تا کنون نیز 91 فقره تسهیلات به ارزش 45 میلیارد ریال پرداخت کرده ایم.

**افزایش 283 درصدی مبلغ تسهیلات ازدواج در دولت تدبیر و امید
مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس، با اشاره به افزایش 283 درصدی رقم تسهیلات ازدواج در دولت تدبیر و امید گفت: میزان تسهیلات ازدواج تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم به ازای یک زوج 60 میلیون ریال بود که در دولت تدبیر و امید به 200 میلیون ریال افزایش یافت.
کمالی افزود: با توجه به تاکید دولت مبنی بر شتاب بخشیدن به روند پرداخت تسههیلات ازدواج، بانک مسکن استان فارس در یک طرح ضربتی از مجموع یک هزار و 469 مورد ثبت نامی که برای دریافت این تسهیلات در یک ماه گذشته انجام گرفت، یک هزار و 305 مورد را پرداخت کرد.
وی، با اشاره به اینکه سال گذشته، سه هزار فقره تسهیلات ازدواج در استان فارس توسط این بانک پرداخت شد، بیان داشت: ظرف 2 هفته آینده تقاضای سایر متقاضیان وام ازدواج که اقدام به ثبت نام کرده اند نیز ترتیب اثر داده خواهد شد.
کمالی، یکی از رسالت های بانک مسکن را پرداخت تسهیلات به روستاییان دانست و افزود: امسال یک هزار سهمیه برای پرداخت تسهیلات 200 میلیون ریالی به ازای هر واحد مسکونی به روستاییان این استان در نظر گرفته شده که تاکنون 421 فقره از آن را پرداخت کرده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار