مالی یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی رونق بازار مسکن را تعداد افتتاح حساب صندوق یکم مسکن برای زوج‌های جوان دانست و گفت: در این بخش زوج‌های جوان می‌توانند با افتتاح حساب تا 120 میلیون تومان در شهرها با نرخ 9.5 و در بافت فرسوده با نرخ 8 درصد از تسهیلات مسکن بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۴۷۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ 17 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس اعتقاد دارد با توجه به آمارهای پرداخت تسهیلات خرید مسکن و رشد قابل توجه افتتاح حساب صندوق یکم و انجام مقایسه‌های آماری، نشان از بروز سیگنال‌های مثبت در بازار مسکن استان است.
 
علی کمالی ظهر پنجشنبه 26 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: با انجام مقایسه آمار تسهیلات پرداختی مسکن و تعداد متقاضیان افتتاح حساب صندوق یکم، در سال‌های 96 و 95، شاهد رشد قابل قبول آمارها در چهارماه اول امسال بوده‌ایم.

او گفت: در چهارماه اول سال 95 تعداد تسهیلات خرید 978 فقره و امسال 1180 فقره بوده است که نشان از رشد 21 درصدی در بخش خرید دارد، امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد تداوم مطلوب‌تر این نرخ باشیم.

کمالی با بیان اینکه به لحاظ میزان مبلغ تسهیلات خرید مسکن نیز در چهار ماه ابتدای امسال شاهد رشد 51 درصدی هستیم،‌گفت: عدد تسهیلات پرداختی از 368 میلیارد ریال در سال 95 به 554 میلیارد ریال در سال 96 افزایش یافته است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: کارشناسان مسکن میزان تسهیلات را یکی از شاخص‌های حرکت در بخش مسکن قلمداد می‌کنند و رشد تسهیلات نشان می‌دهد سمت و سوی بازار به طرف رونق مسکن است.

او با تصریح اینکه رونق بازار مسکن در زمان ثبات قیمت مسکن حادث شده است،‌ این موضوع را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال‌های گذشته یک‌باره قیمت مسکن افزایش می‌یافت و به این دلیل شاهد رشد بازار بودیم.

کمالی یکی دیگر از شاخص‌های مهم در ارزیابی رونق بازار مسکن را تعداد افتتاح حساب صندوق یکم مسکن برای زوج‌های جوان دانست و گفت: در این بخش زوج‌های جوان می‌توانند با افتتاح حساب تا 120 میلیون تومان در شهرها با نرخ 9.5 و در بافت فرسوده با نرخ 8 درصد از تسهیلات مسکن بهره‌مند شوند.

او گفت: کل حساب‌های افتتاح شده در فارس از ابتدای شروع برنامه صندوق یکم تا پایان سال 95 نزدیک به 13 هزار فقره بوده و سال 95 با قریب به 8 هزار حساب، بیشترین میزان افتتاح را داشتیم.

کمالی اضافه کرد: در سال 96 تا امروز تعداد 3 هزار و 545 حساب صندوق یکم افتتاح شده است و امیدواریم تا پایان سال این تعداد رشد قابل توجهی داشته باشد.

مدیر امور شعب بانک مسکن افتتاح حساب صندوق یکم را از دیگر شاخص‌های نشان‌دهنده رونق مسکن دانست و با بیان اینکه تاکنون 280 نفر از افتتاح کنندگان حساب، تسهیلات دریافت کرده‌اند، گفت: امیدواریم در نیمه دوم سال شاهد رونق مطلوب در در بخش مسکن باشیم.

کمالی همچنین گفت: با توجه به افزایش تعداد حساب‌های صندوق یکم، ارزیابی‌های این است که بحث رژیم پس‌انداز دوباره برای مردم جا افتاده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس با بیان اینکه سال گذشته این بانک در پرداخت تسهیلات همواره رتبه‌های اول یا دوم استان را داشته است، گفت: سال گذشته در بخش مسکن برای 9987 واحد تسهیلات ساخت پرداخت شد که این تسهیلات معادل 6420 میلیارد ریال بوده است.

او با بیان اینکه تسهیلات بانک مسکن به دهک‌های متوسط به پائین جامعه تعلق می‌گیرد، گفت: در بخش مسکن مهر نیز تا کنون 82 درصد از تسهیلات پرداختی تقسیط شده است.

کمالی گفت: تقسیط اقساط تسهیلات تعلق گرفته به مسکن مهر یکی از شاخص‌های اصلی در اعلام آمار واحدهای واگذار شده مسکن مهر محسوب می‌شود.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: تعداد 9 هزار فقره از تسهیلات مسکن مشمول افزایش 10 میلیون تومانی مصوب دولت است.

کمالی در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج نیز گفت: در این بخش از ابتدای امسال تاکنون 1469 نفر ثبت نام کرده‌اند که به 1305 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

او با بیان اینکه در بخش ازدواج تاکید شده که ظرف مدت 2 هفته تسهیلات پرداخت شود، گفت: در بخش مسکن روستایی نیز هزار فقره سهمیه برای امسال تعیین شده بود که تاکنون 421 واحد پرداخت کرده‌ایم و امیدواریم امسال تا پایان شهریور باقیمانده آن را پرداخت خواهیم کرد.

کمالی همچنین گفت: بانک مسکن استان فارس سال گذشته، 8000 میلیارد ریال جذب منابع و 8500 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشته است، یعنی بیش از 100 درصد منابع را تسهیلات پرداخت کرده‌ایم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار