استاندار فارس با تأکید بر حفظ سادگی در موزه شهدا و انتقال مفهوم دفاع مقدس گفت: نباید به دنبال فضاسازی جدید برای شهدا در ساخت موزه باشیم.
کد خبر: ۴۷۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 17 August 2017

تابناک فارس به نقل از فارس: سید محمدعلی افشانی امشب در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: روح و اثر شهادت به‌عنوان وجه بارز فرهنگ شیعی غنی، بار معنوی، اجتماعی و تاریخی بالایی دارد که همه‌چیز را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه انسان‌های صادق و با اخلاص از هستی خود گذشتند تا ملت ایران سربلند زندگی کند، افزود: مسؤولان و مردم نسبت به شهدا وام‌دار هستند.

 استاندار فارس همچنین با عنوان اینکه شهدا متعلق به تاریخ هستند نه یک جغرافیای خاص، تصریح کرد: شهید متعلق به زمان و مکان نیست؛ شهید اهل نجف‌آباد یا فارس باشد فرقی نمی‌کند چراکه وی در اصل متعلق به تاریخ است، مانند شهید حججی که نامش در تاریخ پرافتخار میهن برای همیشه ماندگار شد.

افشانی با بیان اینکه اگر جامعه به سمت گمراهی رفت این شهید بود که جامعه را هدایت کرد، بیان داشت: ما باید به نسل جوان بگوییم که شهدا چگونه رفتار کرده‌اند و آن‌ها را به‌خوبی معرفی کنیم.

وی همچنین گفت: اگر کتاب عارفانه‌های شهید چمران را جوانی در نیمه‌شب گوش کند مطمئن باشید زندگی‌اش تضمین خواهد شد، چراکه سرشار از پاکی و خلوص است.

استاندار فارس در مورد ساخت موزه دفاع مقدس نیز اظهار داشت: ساخت موزه به هزینه زیاد نیست بلکه مهم این است که موزه پیام داشته باشد به‌طوری‌که هر کس به المان‌های آن نگاه کند درس بگیرد و هرچه ساده‌تر باشد، پیامش بیشتر است.

افشانی با بیان اینکه نباید به دنبال فضاسازی جدید برای شهدا در ساخت موزه باشیم، افزود: باید از همان سادگی جنگ در موزه استفاده کرد و همان نخل و نی در موزه باشد تا القای فرهنگ جنگ و جبهه را داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید به دنبال اثرگذاری موزه بر نسل جوان بود و مسائل همان‌طوری که بوده تدوین، مکتوب و ساخته شود تا تأثیرش بیشتر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار