نماینده مردم کازرون گفت
حسین رضازاده، نماینده مردم کازرون در موافقت دکتر ظریف با کاندیدای پیشنهادی وزارت امور خارجه گفت: رای اعتماد به دکتر محمدجواد ظریف بزرگترین اعتماد به رهبری است.
کد خبر: ۴۷۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 16 August 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان:وی سپس با اشاره به وضعیت کشور قبل از روی کار آمدن محمدجواد ظریف در وزارت خارجه گفت: باید تصویری از سیاست خارجی قبل از روی کار آمدن دولت ارایه کنیم امضای پرونده هسته ای در شورای امنیت اجماع سازی جهان علیه ایران برای منزوی کردن ایران، افزایش بی سابقه ایران هراسی، اتحاد قدرتهای بزرگ علیه ایران، تنزل جایگاه جمهوری اسلامی، افزایش نرخ ریسک سرمایه گذاری خارجی در ایران، تحریمهای شدید بانکی علیه ایران، کاهش نرخ صادرات به ایران، افول رتبه کسب و کار به رتبه 125 جهانی از جمله وضعیتی بود که ما پیش از روی کار آمدن دولت با آن مواجه بودیم.

وی با اشاره به وضعیت ایران در دوره روی کار آمدن ظریف به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت: گفتگوی هسته ای و توافق نامه برجام کاری بود که دکتر ظریف پشت سر گذاشت و با ارتباط منطقی و سازنده با دنیا گشایشی برای ایران با دنیا ایجاد کرد.

نماینده شهرستان کازروی به دستاوردهای دکتر ظریف در حوزه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: تثبیت نظام جمهوری اسلامی به عنوان کشور اهل تعامل و مسئولیت پذیری، آزاد شدن میلیاردها دلار دارایی ایران در خارج، باز شدن فضای بین المللی و خارج شدن ایران از انزوا، ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری خارجی از جمله این تاثیرات حضور دکتر ظریف در دستگاه دیپلماسی است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز کشور در شرایط خطیری به سر می برد کشور برای دستیابی به اهدافشان چالشهایی دارد نابسامانی درونی سیاسی در آمریکا و مقابله با جمهوری اسلامی و عناد دولت امریکا و رژیم صهیونیستی برای بی اثر کردن برجام و تلاش برای ایران هراسی با طرح موضوعات بی پایه و اساس مختلف از جمله این موارد است.باید در این شرایط تامین حداکثر منافع کشور در حوزه اجماع در سیاست خارجی است و در چنین شرایطی باید از تبدیل گاه و بی گاه منافع جناحی بر منافع ملی در رسانه ها و به خصوص رسانه ملی پرهیز کرد. همچنین پرهیز از اقدامات و سخنان خنثی کننده در دستگاههای رسمی باید پرهیز کرد.
وی در پایان سخنانش گفت: بنا به دلایل ذکر شده عملکرد دکتر ظریف در دستگاه دیپلماسی را مثبت ارزیابی کرده و کسی را بهتر از ایشان برای این پست مناسب نمی دانم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار