مدیر جهاد کشاورزی اقلید از تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در این شهرستان در راستای حمایت به‌موقع و مؤثر از کشاورزان منطقه خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 16 August 2017

تابناک فارس به نقل از فارس: آرش خسروانی در جلسه توجیهی و انتخابات هیئت مؤسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان اقلید که با حضور مدیر توسعه و بهره‌برداری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کشور، معاون مدیریت ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی فارس، معاون فرماندار اقلید، نظام صنفی، شوراها و بهره‌برداران و معتمدان روستاها در سالن شهید کوثری این شهرستان برگزار شد به پیگیری‌های انجام‌شده و اجرای مقدمات تشکیل و راه‌اندازی این صندوق از سال 93 اشاره کرد.

وی به تشریح وضعیت کشاورزی شهرستان اقلید پرداخت و از وجود بیش از 21 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومانی تولیدات بخش کشاورزی این شهرستان و دیگر ظرفیت‌های موجود تأسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی امری ضروری است.

خسروانی بابیان اینکه بخش کشاورزی جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد بر اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش با تشکیل نهادها و تشکل‌های قوی جهت توسعه سرمایه‌گذاری در راستای تجمیع منابع خرد و هدایت و تخصیص بهینه آن‌ها تأکید کرد و عنوان داشت: تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گامی مؤثر در این زمینه است.

در ادامه معاون فرماندار اقلید با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، تشکیل این صندوق را عاملی مهم و مؤثر برای کمک و حمایت به‌موقع از کشاورزان دانست.

خلیل بزرگی بر لزوم دقت و توجه دهیاران و شوراهای اسلامی از اهمیت و چگونگی و شرایط تشکیل این صندوق تأکید کرد و گفت: با آگاهی بخشی به کشاورزان می‌توان آن‌ها را در اجرای این طرح همگام کرده تا کمک مؤثری برای رفع مشکلات آن‌ها صورت گیرد.

وی همچنین از اهمیت خبر و خبررسانی و لزوم آن در جامعه سخن گفت و با تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران عنوان کرد: آگاهی از مسائل و عملکردها و خدمات صورت گرفته حق مسلم مردم است که زحمت آن بر دوش اصحاب رسانه است.

در ادامه مدیر توسعه و بهره‌برداری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کشور، سرمایه در گردش را از مشکلات اصلی کشاورزی دانست و تشکیل بانک کشاورزی را گامی برای رفع این مشکل خواند و افزود: با توجه به قوانین و مقررات موجود در بانک کشاورزی و نیز لزوم حل مشکل کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، صندوق حمایت از توسعه کشاورزی تشکیل شد.

رحیم نظری گوران به تشریح مقررات این صندوق و شرایط و چگونگی عملکرد آن پرداخت و تصریح کرد: تجمیع و تخصیص بهینه منابع مالی، ساماندهی نیازهای مالی و اعتباری تولیدکنندگان، حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی در مواقع بحرانی و ارتقای نرخ رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از مهم‌ترین اهداف تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

به گزارش فارس، این جلسه با انتخاب هیئت مؤسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در اقلید به پایان رسید.

گفتنی است، تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری فارس، دفتر خبر صداوسیما و نشریات کلیل و نیز امید فارس که در راستای انعکاس اخبار بخش کشاورزی این شهرستان می‌کوشند، بخشی از این همایش بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار