رئیس كمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت
رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن انتقاد از سكوت برخی در مقابل شهادت مظلومانه محسن حججی گفت: تأسف و خجالت در اینگونه حوادث از ناحیه کسانی است که در این حادثه جانگداز نه تنها خبری از پیام فوری و شمع روشن کردن نیست بلکه با کسانی که حامی همین تروریست‌ها بوده و هستند عکس سِلفی می‌گیرند و روح حقارت را بر ملت تحمیل می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 15 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:محمدرضا هاجری، رئیس كمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، ۲۳ مردادماه در نطق پیش از دستور دویست و بیست و ششمین جلسه علنی این شورا گفت: شهادت محسن حُججی جوان ۲۵ ساله مدافع حرم به‌دست جلادان زمان، عالمی را به‌خود مشغول و شرق و غرب جهان را از شناخت این سرباز اسلام متحیر و باب فتح‌الفتوح قلوب و عقول را به روی مشتاقان راه شهادت گشود.

وی افزود: اسلام ناب محمدی (ص) به وجود چنین شهیدانی که در برابر بمباران آمریکا و هجوم وحشیانه گروهک تروریستی داعش خم به ابرو نیاورده و ابو فاضل‌وار ایستاده، افتخار می‌کند.

هاجری یادآور شد: شهیدی که آثار تمامی کربلا و روز عاشورا را یک‌جا با خود به نمایش گذاشت، اسارت با دستان بسته، لب تشنگی، خنجر در پهلو، سربریده، عریانی پیکر و ... همزمان همین گروهک به اتفاق گروهک طالبان در روستای میرزا اولنگ افغانستان باب کربلا و عاشورای دیگری را گشود، علاوه بر قتل و عام صدها کوچک و بزرگ شیعه، ده‌ها دختر جوان روستا را به اسارت و بردگی با خود برد.

وی همچنین از سكوت برخی در مقابل این حوادث انتقاد كرد و گفت: تأسف و خجالت در اینگونه حوادث از ناحیه کسانی است که در داخل، برای ۱۲ کشته تروریستی در فرانسه به فاصله یک ساعت پیام همدردی می‌فرستند و حامیانشان در جلو سفارت فرانسه شمع روشن می‌کنند اما در این حادثه جانگدازتر نه تنها خبری از پیام فوری و شمع روشن کردن نیست بلکه با کسانی که حامی همین تروریست‌ها بوده و هستند عکس سِلفی می‌گیرند و روح حقارت را بر ملت تحمیل می‌کنند.

هاجری ادامه داد: این خود باختگان وطنی چه پاسخی به فرزند شیر خواره شهید حُججی دارند؛ می‌توان گفت پدر تو به‌دست گروهک سَلفی به شهادت رسید و ما برای کسب پرستیژ با حامیان قاتل پدرت سلفی گرفتیم؟ حتیبعضی ناجوانمردی پیشه کرده، اصل شکل‌گیری یگان مدافعان حرم و حضور در سوریه و عراق را باب طبع دشمن نفی و مذمت می‌کنند تا خیانت به وطن توسط دو بازیکن فوتبال را در برابر رژیم صهیونیستی توجیه کنند؟!

وی تأكید كرد كه بر خلاف رویه ناصواب و بی انصافانه این جماعت لجوج و عنود، میلیون‌ها جوان ایرانی، عراقی، سوری، لبنانی و ... ندا سر می‌دهند: «ما همگی حُججی هستیم و بیشماریم».

رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علی‌رغم تاکید و دستور نماینده ولی فقیه در استان فارس و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به دبیر شورای فرهنگ عمومی مبنی بر اختصاص فرصتی برای ارائه گزارش کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در دو حوزه طرح مسجد محوری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گویا دبیر شورا برایش سخت است که چنین فرصتی را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد:از عجائب فرهنگی روزگار ماست که دبیر شورای فرهنگ عمومی علی‌رغم ناتوانی و ناکارآمدی که ریشه در عدم تمکین از فرامین، دستورات و اسناد بالا دستی دارد، معلوم نیست چرا برایش سخت است اجازه دهد، عملکرد جهاد فرهنگی و فرهنگ جهادی را اعضای شورای فرهنگی – عمومی بشنوند. علت را باید در آن جست که آنها وعده کردند و ما به جا آوردیم.

هاجری در ادامه همچنین از عدم حمایت‌های مناسب و در خور شأن از خبرنگاران انتقاد كرد و گفت: علی‌رغم شعارهای پر طمطراق ادارات و سازمان‌ها نسبت به خبرنگاران که حتی دم از هفته‌ای برای آن‌ها می‌زنند، آن‌گونه که شایسته احوال آن عزیزان بوده از آن‌ها استقبال نشد و ایام را هر کسی به نوعی در سطحی نازل دست کم گرفتند که امیدواریم در فرصت باقی مانده جبران مافات کنند.

وی تأكید كرد: بدون شک خبرنگاران می‌توانند در اصلاح امور و انتقال مشکلات و موانع از بسیاری از مشاورینی که با حقوق‌های نجومی در ادارات و سازمان‌ها جلوس كرده‌اند، اثرگذارتر برای ادارات و سازمان‌ها باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار