ایتالیایی‌ها با همکاری مهندسان بومی بافت تاریخی شیراز را باز آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱ 14 August 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر پایگاه بافت تاریخی شیراز گفت: این گروه متشکل از سه پروفسور ایتالیایی و ۲۸ نفر از مهندسان و کارشناسان معماری بومی صاحب ذوق و علاقمند است که در حال جمع آوری اطلاعات ۷ هزار و ۵۰۰ بنا در این بافت تاریخی هستند.
حسین عباسی مهر افزود: این تیم تخصصی در حال مستند نگاری و کسب اطلاعات مختلف شامل اطلاعات خانوارهای ساکن در این بنا‌ها، قدمت و ویژگی‌های بنا و نیاز سنجی آن‌ها هستند تا بتوانند طرح جامع و کاملی برای باز آفرینی این بافت ارائه دهند.
وی افزود: سه پروفسور ایتالیایی که این تیم را همراهی می‌کنند تجربه بالا در زمینه طراحی و ساخت بنا دارند و در شهرهای باکو و ایتالیا در زمینه طراحی و ساخت بنا انجام داده اند.
عباسی مهر بیان کرد: این تیم تخصصی تا پایان امسال طرح جامع خود را ارائه می‌دهد و با استفاده از این طرح می‌توان بسیاری از خانه‌های بافت تاریخی شیراز، بازار و گذر‌ها را به محلی برای تولید سرمایه و اشتغال تبدیل کرد.
وی ارتباط موثر و خوب این تیم با ساکنان بافت تاریخی و ساکنان گذشته این بافت را مهمترین عنصر در تهیه این طرح عنوان کرد.
بافت تاریخی شیراز ۳۵۰ هکتار وسعت و ۱۲ هزار پلاک ثبتی دارد و محله‌های قدیمی شامل محله لب آب – محله دروازه کازرون- محله بالاکف- محله بیات –محله اسحاق بیگ- محله سردزک – محله سنگ سیاه – محله کلیمی‌ها – محله درب شیخ – محله درب شاهزاده در محدوده این بافت واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار