مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: در سال جاری ۳۱۳ هکتار از مراتع استان دچار آتش‌سوزی شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۷۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 14 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: بهزاد بوستانی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت 10 میلیون و 300 هزار هکتار عرصه، وجود 2 میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و بیش از یک‌میلیون و 100 هزار هکتار استعداد بیابانی شدن که قسمتی تبدیل به بیابان شده است، وظیفه اداره‌کل منابع طبیعی را نسبت به حفاظت از عرصه‌ها افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت اصل و اساس منابع طبیعی است و اگر درختان ۱۵۰ و ۲۰۰ ساله بلوط و بنه بر اثر خشک‌سالی و دیگر عوامل طبیعی و انسانی از بین برود، جایگزینی آن مشکل است و حفظ و حراست از مراتع و دیگر گونه‌های جنگلی هم‌افزایی و مشارکت عمومی را بین تمامی دستگاه‌ها می‌طلبد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: مستندسازی عرصه‌ها، سیم سربی کردن 9 میلیون و 200 هکتار، تبدیل 2 میلیون هکتار به سند تک‌برگ و ۱٫۵ میلیون هکتار کاداستر بهترین شیوه برای حراست از درختان کهن‌سال که سرمایه ملی هستند و نیز مناسبت‌ترین شیوه برای مقابله با زمین‌خواران در فارس به شمار می‌رود که اجرایی شده است.

 بوستانی بیان داشت: احداث ۲۷۵ کیلومتر کانال‌های حفاظتی حدفاصل اراضی ملکی و دولتی برای تعیین محدوده مرزها، اجرای طرح آبخیزداری برای 3 میلیون و 800 هزار هکتار عرصه توسط دولت و بخش خصوصی، اجرای ۲ طرح خیّرساز با مشارکت مردم در شهرستان‌های گراش و لار ازجمله فعالیت‌های این اداره‌کل است.

وی اضافه کرد: اجرای ۱۵۶ طرح مقابله با خشک‌سالی بااعتباری افزون بر 65 میلیارد تومان، بذرکاری ۴۰۰ هکتار از عرصه‌های آسیب‌دیده در مسیر احداث آزادراه شیراز اصفهان، جنگل‌کاری مشارکتی در اراضی شیب‌دار، صدور ۱۱۴ تن انواع گیاهان دارویی به خارج از کشور به ارزش 6 میلیون دلار از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار