معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در قالب اجرای طرح 'کلید بهشت' که برای نخستین بار در این استان در شهرستان مرودشت اجرا می شود، 200 نفر از سوادآموزان اتباع خارجی ساکن این شهرستان که عمدتا از کشور افغانستان هستند، شیوه صحیح خوانی نماز را فرا می گیرند.
کد خبر: ۴۷۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 13 August 2017
عیسی ملک پور در آیین افتتاحیه طرح 'کلید بهشت' در شهرستان مرودشت، هدف از اجرای این طرح را کمک به صحیح خوانی، تعمیم و تعمیق فرهنگ نماز در میان مخاطبان که عموما سواد آموزان هستند، بیان کرد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: برای اجرای طرح 'کلید بهشت' بیش از 100 نفر در قالب آموزش های فشرده و زیر نظر برجسته ترین استادان حوزه علمیه قم، مباحث و نکات لازم را فرا می گیرند.
ملک پور گفت: پس از برگزاری این دوره، تمام آموزش دهندگان، کار آموزش صحیح نماز و روش های نوین دعوت به نماز را به یک هزار و 300 نفر از سوادآموزان شهرستان مرودشت به عنوان شهرستان منتخب، آموزش می دهند.
وی افزود: افرادی که قرار است شیوه قرائت صحیح نماز را به سواد آموزان آموزش داده و همچنین انگیزه آنان را برای عمل به این فریضه واجب افزایش دهند باید خود اشراف کامل بر این مباحث داشته باشند.
ملک پور، از آموزش دهندگان خواست بر امر نماز و برپا داشتن آن بیش از گذشته توجه ویژه داشته باشند چرا که این مساله بر سایر آموزش های آنان تاثیر بسیاری خواهد داشت.
او گفت: این طرح در سال 96 به صورت آزمایشی برگزار می شود، و نتایج آن در تصمیم گیری متولیان و برنامه ریزان برای ادامه اجرای آن در سال های آینده بسیار حائز اهمیت است.
ملک پور بیان کرد: این طرح با همکاری ستاد اقامه نماز استان فارس، معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش فارس، اداره آموزش و پرورش مرودشت و امام جمعه این شهر برگزار می شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل نهضت سواد آموزی در ابتدای انقلاب اسلامی، آموزش مبانی دینی به افراد جامعه بود.
ملک پور افزود: باید متناسب با زمان، شیوه و روش های جذب مردم برای اقامه نماز به ویژه در مورد سواد آموزان به روز شود.
معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان فارس هم در این آیین، با اشاره به اینکه این ستاد از اجرای این طرح به صورت ویژه حمایت می کند، گفت: سه نفر از استادان شاخص و مجرب از حوزه علمیه قم به مدت 2روز به صورت کامل مباحث مربوط به دعوت و اقامه نماز را به آموزش دهندگان یاد خواهند داد.
حجت الاسلام محمد شریف حسینی افزود: آموزش صحیح و اصولی نماز همراه با روش های جدید به مخاطبان از ویژگی های عمده این طرح است.
وی، از آموزش دهندگان خواست با فراگیری شیوه های جدید، انتقال دهنده مفاهیم نماز به سواد آموزان باشند.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار