نماینده ولی فقیه در استان فارس، خبر را عامل رشد و بالندگی جامعه دانست البته در صورتی كه به موقع و به شكل صحیح در اختیار افراد قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 12 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۱ مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران صدا و سیمای این استان گفت: اساساً خبر عامل رشد و بالندگی است اگر به موقع و به شكل صحیح در اختیار افراد قرار گیرد.

وی افزود: این نكته‌ای است كه از آغاز زندگی اجتماعی انسان مطرح بوده تا به امروز و از امروز علی‌رغم تحولات در ابزار هویت كار محفوظ است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه نقش خبر در سازندگی غیرقابل انكار است، گفت: آیات بسیاری در قرآن كریم در رابطه با خبر و خبررسانی و همچنین نوع خبر و صداقت در ابلاغ خبر و دست كاری نكردن در متن خبر وجود دارد و دستورالعمل‌های بسیاری به استناد پاره‌ای از آیات قرآن درباره ویژی‌های یك خبر و خبرنگار شایسته وجود دارد.

امام جمعه شیراز با تصریح اینكه امروز جامعه ما بر اساس اطلاعات و رساندن اطلاعات حركت می‌كند و اساس حركت جامعه بر این است، گفت: هر جامعه‌ای كه زودتر از خبرها و اطلاعات علمی روز آگاه‌تر شود، موفق‌تر است و هر جامعه‌ای كه خود را عقب نگه دارد و فاصله بین خود و خبر ایجاد كند، طبعاً به همان میزان ناموفق است.

وی با یادآوری اینكه امروز عصر انفجار اطلاعات است، گفت: اگر تمام عمر بشر از آغاز تا چند سال قبل به یك طرف و یك كفه میزان بگذاریم و در این چند سال اخیر آنچه بشر در عرصه رساندن اطلاعات و اخبار انجام داده است را در كفه دیگر قرار دهیم، می‌بینیم كه این دو قابل مقایسه نیستند و به همین میزان نیز دانشمندان بشر در طول تاریخ زندگی انسان‌ها هیچ‌گاه به اندازه زمان ما حاضر نبوده‌اند.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: حضور دانشمندان دلیل این است كه اطلاعات به دست آنان رسیده و می‌رسد لذا نه تعداد دانشمندان قابل مقایسه است با دانشمندان تمام عمر دنیا و نه اطلاعاتی كه امروز در اختیار افراد قرار می‌گیرد و مخابره می‌شود، قابل مقایسه است با اطلاعاتی كه در گذشته در اختیار انسان‌ها قرار می‌گرفت.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه در این شرایط با سهیم بیشتری در جمع‌آوری اطلاعات به دست آوریم، گفت: رسالت صاحب قلم و خبرنگار این است كه جامعه خود را با نوآوری‌های زمان و جهان آشنا سازد و این نوآوری‌ها و این خبررسانی‌ها همان‌گونه كه هست و واقع شده و حقیقت دارد، باید بیان شوند و نباید آن‌ها در یك كادر قرار دهیم زیرا وقتی در یك كادر قرار گرفت یعنی افكار و اندیشه یك انسان در ساخت و ساز خبر نقش می‌گذارد و حقیقت به شنونده و خواننده و بیننده نخواهد رسید و با جمله دانستن حق مردم است، منافات دارد.

وی تأكید كرد كه دانستن یعنی آنچه كه بوده و هست بیان شود؛ مردم خود تحلیل‌گرند و می‌توانند به قضاوت بنشینند لذا ما آن اخبار را دستكاری نكنیم و دستكاری شده در اختیار مردم قرار ندهیم.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه دینی كه خبرنگاران به عهده جامعه دارند، بزرگترین طلب و دین است و عظیم‌ترین خدمتی است كه به بشریت ارائه كردند، به شرط اینكه آنچه بوده است را در اختیار انسان‌ها قرار دهند، گفت: قرآن این موارد را بسیار زیبا بیان می‌كند و می‌فرماید مردم بشنوند و بعد انتخاب كنند، لذا باید حقیقت‌ها را آنچنان كه هست در اختیار جامعه گذاشته شده و جامعه از نوآوری‌ها دور نمانده و از خبر فاصله نداشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به حقوق خبرنگاران و صاحبان رسانه كه در رشد فكر و اندیشه جامعه نقش ایفا می‌كنند، اشاره كرد و گفت: اگر این رسانه‌ و خبرنگار در مسیر منفی قرار گرفت ضرر و زیان فراوانی دارد چنانچه بلاهایی كه در مشروطیت، صنعت نفت و غیره خوردیم به دلیل اقدامات مطبوعات آن زمان بوده است.

وی اضافه كرد: به همین طریق خوبی‌ها و رشد و بالندگی نیز از طریق مطبوعات و رسانه است لذا خبرنگاران ما با پیدا كردن الگوهای شایسته یعنی خبرنگارانی كه پیكرشان با خون همراه شد و خبرنگارانی كه در حین ارسال خبر شهید شدند، راه آنان را ادامه دهند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار