فصل نخست کاوش های باستان شناسی دشت مرودشت آغاز شد .
کد خبر: ۴۷۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 12 August 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: فصل نخست کاوش های باستان شناسی دشت مرودشت توسط کاوشگران استان از امروز به مدت یک ماه آغاز شد .
مصیب امیری با بیان این که تهیه نقشه باستان شناسی مربوط به دشت مرودشت به علت گستردگی حوزه فرهنگی این منطقه تاریخی بسیار با اهمیت است ، افزود: پس از پایان طرح همه اشیای موزه‌ای و مطالعاتی به دست آمده به امین اموال این اداره کل تحویل خواهد شد.
وی با تاکید به جایگاه ویژه جلگه مرودشت و لزوم تهیه این نقشه باستان شناسی به منظور شناخت بهتر محوطه‌ها و بنا‌های واقع در این دشت گفت: همچنین تکمیل و تقویت بانک اطلاعاتی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از طریق این پژوهش‌ها انجام می شود .
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: در گذشته، تحقیقات پژوهشی و میدانی درباره لایه‌های تاریخی و منظر فرهنگی این منطقه انجام شده، اما هیچ کدام از آن‌ها به صورت نقشه جامع در نیامده است.
به گفته وی با توجه به بررسی‌های باستان شناختی، پراکندگی بیشتر محوطه‌های باستانی در جلگه مرودشت مربوط به دوران پارینه سنگی میانه تا دوران اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار