رئیس دانشگاه علوم قرآنی شیراز بر انتخاب مدیران بومی در پست‌های کلان استان فارس تاکید کرد.
کد خبر: ۴۷۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 12 August 2017

تابناک فارس به نقل از فارس :محمدجواد سلمان پور  لزوم نگاه فراجناحی و انقلابی در انتخاب کابینه و به‌تبع آن انتخاب مدیران استانی را بسیار بااهمیت دانست و زوایای گوناگون آن را برشمرد.

این استاد دانشگاه در ابتدا با اشاره به سه مقوله مهم عقل، دین و مصلحت در اداره یک نظام اسلامی اظهار داشت: دین به ما می‌گوید که مشروعیت همه موارد بسته به ولایت‌فقیه است و عقل و مصلحت نیز با توجه به درک بالای رهبری از شرایط داخلی و خارجی ایجاب می‌کند که پیرو اوامر ایشان بود.

وی افزود: پیش‌بینی آینده برجام یک نمونه از عمق نگاه استراتژیک رهبر انقلاب از شرایط بین‌المللی بود و همگان دیدند که عدم خوش‌بینی ایشان به آمریکا، چگونه با خلف وعده‌های مکرر سران این کشور هویدا شد.

ایمان به اهداف انقلاب

سلمان پور با بیان اینکه عقل، دین و مصلحت ایجاب می‌کند که دولت دوازدهم با توجه به منویات رهبری حرکت کند، خاطرنشان کرد: داشتن روحیه جهادی و انقلابی در حل مشکلات مملکت یک ضرورت است و انتظار می‌رود که دولت دوازدهم با شجاعت و حریت لازم در این راستا حرکت کند.

این فعال سیاسی داشتن ایمان به اهداف انقلاب را یک شاخصه بسیار مهم برای وزرا و مدیران دولت دوازدهم دانست و اظهار داشت: اعضای دولت باید گوش شنوا و چشم بینایی برای شنیدن و دیدن مشکلات مردم داشته باشند و به‌تبع آن مسؤولان استانی نیز صدای مردم را به گوش رئیس‌جمهور برسانند.

فریب آمارهای غیرواقعی را نباید خورد

این استاد دانشگاه هوشیاری مدیران را بررسی درست آمارها بسیار مهم برشمرد و افزود: مدیران نباید فریب آمارهای غیرواقعی که توسط گروهی کارشناس به آن‌ها ارائه می‌شود را بخورند و بر اساس آن تصمیمات مهم بگیرند، چراکه بارها مشاهده‌ شده یک وزارتخانه یا استانداری را تعدادی کارشناس اداره می‌کنند، به دلیل اینکه بر اساس آماری که آن‌ها به مدیر می‌دهند تصمیمات گرفته می‌شود.

روحیه جناح‌بازی یک آفت بزرگ در مسیر خدمت به مردم

سلمان پور روحیه جناحی‌بازی را در مدیران یک آفت بزرگ در راه خدمت به مردم معرفی کرد و ادامه داد: اگر مدیری روحیه انقلابی داشته باشد، خود را وامدار جناح یا گروه خاصی نمی‌داند چراکه آزادی و حریت از شاخصه‌های انقلابی‌گری است و مدیر انقلابی صدای مردم را بدون سمعک سیاسی می‌شنود و درواقع جناح‌بازی عدم ایمان به مردم را می‌رساند.

رئیس دولت صدای 16 میلیون رأی را بشنود

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و 16 میلیون رأیی که نظری متفاوت با رئیس‌جمهور ابراز کردند، تصریح کرد: رئیس دولت اگر واقعاً نماینده مردم باشد باید صدای این 16 میلیون را نیز بشنود نه اینکه نگاهش تنها به کسانی باشد که به او رأی دادند.

مدیر بی‌غیرت، روحیه ایستادگی ندارد

این استاد دانشگاه داشتن غیرت ملی از سوی مدیران ارشد کشور را لازمه زمامداری در نظام اسلامی برشمرد و افزود: وزیری که مردم در نظرش تحقیرشده باشند و ناتوانی را علامت مردم می‌داند قطعاً نمی‌تواند به ایران و ایرانی غیرت بورزد و رئیس‌جمهور باید از معرفی چنین وزرایی به مجلس پرهیز کند.

سلمان پور اضافه کرد: مدیری که اعتقاد به ناتوانی مردم و ظرفیت داخلی دارد اصلاً مردم را نمی‌بیند و چنین شخصی روحیه ایستادن در برابر استکبار را نیز ندارد و چرخ تولید نیز هرگز با چنین کسی نخواهد گشت.

مگر فارس نخبه کم دارد؟

رئیس دانشگاه علوم قرآنی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب استاندار و ضرورت توجه به نیروهای بومی توانمند پرداخت و اظهار داشت: تا زمانی که در استان فارس نیروهای توانمند بومی وجود دارند، دلیلی برای به‌کارگیری مدیران غیربومی نیست.

نخبگانی که در شهر خود غریب هستند!

وی با بیان اینکه استاندار باید دارای نگاه ملی و بین‌المللی باشد، ادامه داد: گاهی می‌بینیم که مردم و نخبگان یک شهر و استان در شهر خود غریب هستند زیرا امور به دست کسانی است که از خارج استان آمده‌اند و این مسئله آسیب‌زا است.

سلمان پور افزود: اگر استان فارس یک استان عقب‌افتاده و محروم بود، شاید دلیلی برای آوردن نیروهای غیربومی داشتیم که چنین استانی نیز در کشور نداریم و سؤال ما از مدیران ارشد کشور این است که این استان مگر نیروی توانمند و نخبه کم دارد که از باید از خارج از استان برای آن مدیر آورد؟!

مدیر انقلابی اهل لج‌بازی و انتقام‌‌گیری نیست

این استاد دانشگاه لج و لج بازی و روحیه انتقام‌گیری را گاهی عامل تصمیمات از ناحیه مدیران غیرانقلابی برشمرد و گفت: گاهی وزیری که روحیه انقلابی ندارد از روی لج بازی مدیری را برای استانی برمی‌گزیند تا به‌این‌ترتیب از مردم آن استان انتقام بگیرد که باید گفت اگر مدیران ارشد روحیه انقلابی داشته باشند، همین روحیه مانع از چنین تصمیماتی خواهد شد که متأسفانه در مدیران غیرانقلابی دیده می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه مدیران ارشد نباید کارها را به دست چند کارشناس معلوم‌الحال بسپارند، اضافه کرد: گاهی مشاهده می‌کنیم که یک وزارتخانه یا استانداری در دست چند نفر اداره می‌شود بدون اینکه مدیر ارشد از اوضاع آن اطلاع کافی داشته باشد و همین افراد در تصمیم‌های مهم و حیاتی نقش ایفا می‌کنند و وزیر و استاندار یک تماشاچی بیش نیستند که متأسفانه در دولت قبل نیز این اتفاق را بسیار دیدیم و باید بگوییم که ما دیگر وزیر و استاندار تماشاچی نمی‌خواهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار