معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: بازدهی سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات بالاتر از سایر حوزه هاست و هرچه زمینه سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر فراهم شود، سهم ایران در بازارهای بین المللی بالاتر خواهد رفت.
کد خبر: ۴۷۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳ 11 August 2017
یدالله رحمانی در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه الکامپ و تلکام و چهارمین نمایشگاه موبایل و تبلت استان فارس اظهار داشت:حضور کسب و کارهای اینترنتی و رسانه های دیجیتال و برگزاری برنامه های جانبی برای پرورش و ظهور خلاقیت های جوانان همچون مسابقه ملی سازه ماکارونی، مسابقات آزاد رباتیک، مسابقات بازیهای رایانه ای پایتخت جوانان اسلام، تور نوآوری، رویداد فن بازار و سمینارهای آموزشی رایگان، از جمله ویژگی های این نمایشگاه است.
وی افزود: این نمایشگاه کمک می کند تا به انتظارات از این بخش برای ایجاد مشاغل جدید و حل مشکل بیکاری تحقق ببخشیم و با توجه به این که امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید؛ اشتغال است امیدواریم استان فارس قدم های خوبی در این زمینه بردارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده سهم فناوری اطلاعات در رشد اقتصادی ایران سه درصد است و هر ساله نیز در حال افزایش است؛ این نسبت در آمریکا و ژاپن به حدود 47 درصد رسیده است.
رحمانی با بیان این که باید فکر اساسی برای پر کردن فاصله خود در زمینه فناوری اطلاعات با کشورهای پیشرفته کنیم، اضافه کرد: امیدواریم شانزدهمین نمایشگاه الکامپ و تلکام و چهارمین نمایشگاه موبایل و تبلت عزم شرکت کنندگان را برای یک هدف واحد متمرکز کند و برای توسعه کشور با استفاده از تجریه دنیا بیش از گذشته موفق باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با بیان این که خدمات رسانی به مناطق محروم همیشه دغدغه دولت ها بوده است و فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک شایانی به این موضوع می کند، گفت: فناوری اطلاعات کمک قابل توجهی به مناطق روستایی در زمینه هایی مانند بازاریابی و تامین نهاده ها می کند و خوشبختانه دولت تدبیر و امید قدم های اساسی در این زمینه برداشته است.
رحمانی گفت: در سند چشم انداز 1404 استان فارس چند فراز خوب در این زمینه داریم که از جمله اشاره شده است فارس در انتهای چشم انداز باید از اقتصاد دانش محور، صادرات محور و برخوردار از رشد اقتصادی مناسب باشد.
وی ادامه داد: در سند چشم انداز به عنوان سند بالا دستی اشاره شده است که فارس باید برخوردار از نظام عالی سلامت، توانمند در علم و دانش و یکی از پنج استان برتر کشور دارای صنایع متنوع دانش بنیان به ویژه الکترونیک باشد.
رحمانی اعلام کرد: تعداد هسته های فناور استان در طی سال های 92 تا 95 از 256 هسته به 666 هسته افزایش یافته است؛ همچنین در سال 92 تنها یک شرکت دانش بنیان در استان فارس وجود داشت که در پایان سال 95 ، این تعداد به 98شرکت مورد تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است.
وی با اشاره به این که مراکز رشد استان فارس از هفت مرکز در سال 92 به 21 واحد در پایان سال 95 رسیده است، ادامه داد: فروش شرکت های دانش بنیان استان فارس14 برابر شده و از 39 میلیارد تومان به 550 میلیارد تومان رسیده است؛ همچنین تعداد محصولات تجاری سازی شرکت های دانش از 150 محصول به 890 محصول در پایان 95افزایش داشته است و فارس توانسته است در سال 95 رتبه برتر علمی و فناوری کشور را به دست آورد.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر، الکترونیک و ماشین های اداری (فارس الکامپ) و چهارمین نمایشگاه تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ (فارس تلکام) 17 مرداد گشایش یافت که تا شامگاه جمعه 20 مردادماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
در این نمایشگاه آخرین و به روزترین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.
تجهیزات شبکه و اینترنت، تجهیزات مخابرات، نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، گوشی های تلفن همراه، رسانه های دیجیتالی، تجارت و آموزش الکترونیک عرضه شده است.
دستاوردهای جدید در حوزه های دوربین های مداربسته، سیستم های امنیتی و هوشمند سازی، ماشین های اداری و چاپگرها، نمایشگرهای LED ، دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد و انواع لوازم جانبی نیز در این نمایشگاه های بین المللی به اطلاع بازدیدکنندگان می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار