رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در آیین تجلیل از 110 پرستارسفید پوش عرصه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد: با توجه به اضافه شدن سهمیه در 4 دانشکده پرستاری فارس به زودی شاهد حضور پرستاران فارغ التحصیل، به جامعه خدمت رسانی بهداشتی در استان باشیم و مشکل کمبود پرستار در فارس برطرف شود.
کد خبر: ۴۷۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 11 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر محمدهادی ایمانیه در این آیین از زحمات بی چشمداشت پرستاران استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: در کشور ما نگاه به جامعه پرستاری و به ویژه جامعه پرستاری فارس، نگاهی با احترام است و پرستاران با برخورد و عملکردهای خود، شأن والای جامعه پرستاری را نشان داده اند.
در ادامه این آیین، وی از افتتاح 189 پرژه عمرانی در بخش بهداشت و درمان استان تا پایان هفته آینده و در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.
ایمانیه به اضافه شدن 650 تخت بیمارستانی پس از افتتاح پروژه‌های دهه فجر با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و در رأس آن‌ها 8 بیمارستان در استان اشاره کرد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اهمیت راه اندازی بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین (ع) به عنوان یکی از مهم ترین بیمارستان‌های قابل افتتاح ادامه داد: این بیمارستان با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مسئول بنیاد سوانح سوختگی کشور تا پایان هفته آینده وارد عرصه خدمت رسانی به مردم می‌شود.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز هم با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) گفت: حضرت زینب (س) به عنوان بزرگ‌ترین پرستار تاریخ معرفی شده است و ما باید این بانوی بزرگوار را به عنوان الگو و نمونه خود در نظر بگیریم.
دکتر«فرخنده شریف» پرستاری را مظهر علم و هنر معرفی و اضافه کرد: پرستاران با داشتن دانش برای حفاظت از زندگی بیماران و تکیه برحس مسئولیت و پاسخگویی صحیح به نیازهای بیماران، این 2 جنبه را به خوبی پوشش می‌دهند.
او پرستار را مظهر نوعدوستی و احترام معرفی کرد و افزود: دانشجویان پرستاری هم همراه با پرستاران در آیین گرامیداشت روز پرستار حضور دارند.
مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز آیین تجلیل از 110 پرستار نمونه از بیمارستان‌های دولتی فارس اشاره کرد.
«محبوبه ظریف کار فرد» افزود: فاطمه تیموری از بیمارستان نمازی، نادیا خانچی از بیمارستان قطب الدین و جواد دهقانی از بیمارستان امام خمینی (ره) آباده، از پرستاران نمونه کشوری در دانشگاه علوم پزشکی فارس هستند.
وی نقش مراقبتی، مشاوره ای و آموزشی در سطح بیمار و جامعه را از نقش‌های موثر پرستاران دانست.ظریف کار فرد ادامه داد: مهربانی، صبوری، دانش تئوری و عملی، مسئولیت پذیری در پیگیری‌های امور بیماران، داشتن تعامل مناسب با بیماران و همکاران، اجرای استانداردهای حرفه ای در انجام مراقبت ها، داشتن ایمان قوی و توکل به خدا برای انجام امور، از ویژگی‌هایی لازم پرستاران است.
وی رضایت از شیوه برخورد با بیماران و همکاران، انجام مراقبت‌های پرستاری براساس روش‌های علمی، پایبندی به تعهدات حرفه ای و اخلاقی، احساس مسئولیت، توجه به مسائل شرعی و حفظ حریم بیماران را از نکات حائز اهمیت برای انتخاب پرستار نمونه عنوان کرد.
مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتن ابتکار و خلاقیت، توجه به مسائل قانونی، همکاری در بحران‌های درون بیمارستانی و برون بیمارستانی، همکاری در امور آموزشی و پژوهشی، همراهی با طرح‌های جدید وزارت بهداشت و دانشگاه، اولویت‌دادن به امور بیماران، اداره بخش و اداره بیمارستان را از دیگر شاخص‌های انتخاب پرستار نمونه برشمرد. در این آیین 110پرستار نمونه فارس که 3 نفر از آنها پرستار نمونه کشوری بودند، تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار