سه کلینک سیار دندانپزشکی در راستای توسعه خدمات سلامت دهان و دندان در استان فارس و همسو با طرح تحول نظام سلامت در شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۴۷۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 11 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:  با حضور دکتر حسینعلی شهریاری دبیر مجمع خیرین تامین سلامت کشور، کار خود را آغاز کرد.
دبیر مجمع خیرین تامین سلامت کشور در حاشیه این مراسم اظهار داشت : خیرین تامین سلامت در سالهای اخیر بیش از پنج هزار میلیارد تومان به تامین نیازهای سلامت در کشور کمک کرده اند و استان فارس در این زمینه پیشتاز و پیشقدم بوده است .
شهریاری بر لزوم روان سازی فضا و محیط مشارکت خیرین تامین سلامت و حذف بروکراسی اداری تاکید کرد و گفت : یکی از مشکلات موجود در توسعه مشارکت خیرین بروکراسی اداری است ، وقتی خیرین برای کمک‌رسانی مراجعه می‌کنند و از خود اشتیاق نشان میدهند باید به‌دوراز بروکراسی اداری کمک شود تا کار آنها انجام گیرد .
این مقام مسئول همچنین خدمت به مردم مناطق محروم و دور افتاده را خدمت به شریف ترین اقشار اجتماع دانست و بر لزوم توسعه مشارکت های مردمی تاکید کرد و افزود: در زمینه مشارکت خیرین در تامین سلامت مشارکت بانوان نیکوکار همواره مورد تاکید بوده است باید فرصت های بیشتری برای مشارکت خیرین در امور تامین سلامت فراهم شود .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این زمینه گفت: 70 مرکز جامع سلامت در استان فارس، به واحدهای دندانپزشکی مجهز شده است ، اما مناطقی وجود دارد که صعب العبور است و مراکز جامع سلامت به آن تعلق نمی گیرد.
محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه با ابتکار معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان، هشتاد یونیت سیار دندانپزشکی در کشور توزیع شده است، سهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این تعداد را سه یونیت عنوان کرد که اتومبیل، یونیت و تجهیزات آن، تولید داخل است.
او ادامه داد: امیدواریم به شکل منظم و با برنامه ریزی خوب معاونت بهداشتی، بتوانیم این یونیت ها را در مناطق صعب العبور مستقر و ضمن آموزش سلامت، پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و درمان های اولیه را به صورت رایگان ارایه دهیم.
ایمانیه بیان کرد: خدمات دندانپزشکی در کلینیک های سیار، به تمام گروه های سنی، به ویژه کودکان کمتر از 6سال، شش تا 12 سال و مادران باردار، ارایه می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با حرکت خوب مراکز خدمات جامع سلامت، یونیت های سیار و اضافه شدن بهداشت کاران دهان و دندان، سلامت در این زمینه بیش از پیش ارتقا پیدا می کند.
هزینه های دندانپزشکی در ایران مانند تمام دنیا گران است و بسیاری از مردم قادر به تامین هزینه های دندانپزشکی نیستند، به همین دلیل در برنامه تحول سلامت دهان و دندان بودجه عظیمی صرف این امر مهم شد، در استان فارس، در سال 95 حدود 12 میلیارد تومان خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی برای مردم ارایه شده است.
در استان فارس عشایر کوچرو وجود دارند، که بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهند، همچنین حاشیه شهرها حتی کلان شهرها مردمی زندگی می کنند که قادر به پرداخت هزینه های پزشکی نیستند، در این راستا وزارت بهداشت و درمان، تصمیم به راه اندازی اتومبیل هایی به عنوان کلینیک سیار دندانپزشکی گرفته است که از 80 اتومبیل سیار در کشور، سه دستگاه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافته و اعتبار هر دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی، حدود 270میلیون تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار