بیش از دو ماه است که زمزمه جدایی بخش‌هایی از شهرستان کازرون و تشکیل شهرستان جدید به نام «کوه چنار» در محافل خصوصی شنیده می‌شود. مسئله‌ای که این روزها اعتراض و مخالفت مردم شهرستان کازرون را در پی داشته است.
کد خبر: ۴۷۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 10 August 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم: بیش از دو ماه است که زمزمه جدایی بخش‌هایی از شهرستان کازرون و تشکیل شهرستان جدید به نام «کوه چنار» در محافل خصوصی شنیده می‌شود. مسئله‌ای که این روزها اعتراض و مخالفت مردم شهرستان کازرون را در پی داشته است.

این مخالفت مردم سبب اعتصاب بازاریان کازرون و تجمع اعتراضی مردم در مقابل دفتر امام جمعه شهرستان کازرون شده است.





حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در جمع معترضان جدایی بخش‌هایی از کازرون با قابل تقدیر خواندن حساسیت مردم کازرون نسبت به مسائل شهرستان، گفته است: همه باید براساس قانون عمل کنند و نباید مردم را دور زد.

اولویت مسئولان کازرون پرداختن به معیشت مردم باشد

وی مشکل امروز کشور را  اقتصاد، معیشت مردم، تورم و رکود عنوان کرده و گفته است: مسئولان باید فکری برای مشکلات مردم کنند و تا این همه تحصیل کرده دکتر و مهندس بیکار نباشند. کسانی که به دنبال تقسیم شهرستان کازرون هستند باید به این مشکلات مردم بپردازند و در حال حاضر زمان تقسیم شهرستان نیست.

امام جمعه کازرون با تاکید بر اینکه کازرون یعنی بخش جره بالاده، قائمیه، خشت، کنارتخته و بخش مرکزی و ما امروز با توسعه همه جانبه همه بخش‌ها موافقیم و باید تلاش شود خدای ناکرده بین مردم اختلاف ایجاد نشود، افزوده است: بحث جدایی بخش‌ها باید در وقت مناسب انجام شود و در حال حاضر اولویت مسئولان باید معیشت مردم باشد.

وی با بیان اینکه وزیر کشور در یک نقل قول گفته‌اند به هیچ وجه بحث تقسیم بخش‌ها در شهرستان کازرون وجود ندارد، گفته است: من پاسخگوی عملکرد مسئولان نیستم اما مسئولان نباید اینگونه به خواست مردم بی‌توجه باشند بلکه باید بیایند بین مردم و پاسخگو مردم باشند.

مسئولان آدرس اصلی مشکلات را گم نکنند

حجت‌الاسلام خرسند با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستان و استان آدرس اصلی مشکلات را گم نکنند و این همه مشکل اقتصادی که کارخانه‌های این شهر را تعطیل کرده و بازار کازرون را با رکود مواجه کرده است را رفع کنند، افزوده است: مسئولان بدانند مهم‌ترین اولویت مردم کازرون تامین امنیت و آسایش و معیشت آنهاست.

وی از تک تک مردم خواست با آرامش به محل کارشان برگردند و تاکید کرد که با تماس با معاون امنیتی استانداری فارس پیگیر بحث جدایی بخش‌هایی از کازرون هستم.

تایید خبر پیشنهاد تشکیل شهرستان «کوه چنار»

حسین رضازاده، نماینده مردم کازرون در مجلس، خبر ارائه پیشنهاد تشکیل شهرستان «کوه چنار» با جدا شدن دو بخش از شهرستان کازرون را تایید کرده و متن پیغام نماینده مردم کازرون را به این شرح آورده است:

«از اینکه موضوع شهرستان شدن بخش‌های کوهمره و چنارشاهیجان باعث نگرانی و ناراحتی بعضی از همشریان عزیز شده از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم. هدف خوشحالی همشهریان عزیز بود چراکه این موضوع قاعدتا و ذاتا خوشحالی به دنبال دارد ولی نمی‌دانم چرا بعضی از دوستان نگران شدند زیرا دوستان گرامی انسان‌های فهیم و فرهیخته‌ای هستند.

به نظر می‌رسد نگرانی آنها از جهت «امام‌زاده سیدحسین» و «بیشابور» است که این جای نگرانی ندارد چون شهرستان پشنهادی که خواست عمومی دو بخش است شامل محدوده جغرافیایی این دو بخش می‌گردد. لذا ضمن اینکه این دو مکان در هر بخش و شهرستانی واقع شوند جزء کشور عزیز اسلامی ایران است و برای همه قابل احترام خواهد بود، شهرستان پیشنهادی شامل این دو مکان نیست.»

حال با وجود مخالفت‌های گسترده مردم با تقسیم شهرستان کازرون و با توجه به اینکه امام جمعه کازرون نیز تاکید کرده‌اند که وزیر کشور گفته‌اند به هیچ وجه بحث تقسیم بخش‌ها در شهرستان کازرون وجود ندارد باید دید که این مسئله به کجا ختم می‌‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار