مدیر کل حوزه هنری فارس تاکید کرد که رسانه ها باید به ماهیت و هویت فرهنگی استان توجه ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 10 August 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:محمد کرم الهی  به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به جایگاه فرهنگی فارس تاکید کرد: توجه رسانه های به تمامی پتانسیل های استان مناسب است اما باید دقت کرد که موضوع فرهنگی و مذهبی فارس پیشقدم بر تمامی حوزه ها است.

وی ادامه داد: قامت فرهنگی استان فارس به گونه ای است که سایه بر دیگر خصوصیات فارس دارد و باید بیش از گذشته به آنها توجه داشت و عدم توجه به این مهم باعث مخدوش شدن چهره واقعی فارس می شود.



مدیرکل حوزه هنری فارس یادآورشد: عدم توجه به داشته های واقعی فرهنگی، تاریخی و مذهبی فارس در برخی واقع باعث همسان سازی میان استانها می شود که متاسفانه عدم توجه به چهره واقعی فارس باعث این همسان سازی شده است.

کرم الهی تاکید کرد: قامت فرهنگی فارس چیرگی ملموس، واضح و روشن بر مابقی هویت استان دارد اگرچه هویت اقتصادی، سیاسی و..  فارس مناسب است  اما ملموس بودن فضای فرهنگی باعث ایجاد فضای تعاملی و پویا در فارس است.

وی افزود: همه باید نسبت به استان فارس تعصب داشته باشیم، همیشه این حس وجود داشته است که به اعتبار ایرانی بودن، شیرازی هستیم، زیرا هویت تاریخی و فرهنگی کشور به استان فارس گره خورده  و فهم این موقعیت کلید شناخت حقیقی فارس است و باید فهم حقیقی از شخصیت استان فارس بدانند و متناسب با این شناخت، اندیشه سازی کند و می تواند کارسازتر و اثرگذارتر حرکت کنند.



مدیرکل حوزه هنری فارس یادآور شد: اگرشخصیت و کاراکتر واقعی فارس حفظ نشود در دراز مدت دچار انحراف خواهیم شد و من نگران حذف تفاوت ها در میان مباحث فرهنگی کشور هستم زیرا استان فارس یک شخصیت فرهنگی تاریخی و مذهبی دارد که باعث متفاوت شدن آن از دیگر استانها می شود و شخصیت کلی یک استان را می سازد.

کرم الهی ادامه داد: استان فارس بخش زیادی از شناسنامه فرهنگی و تاریخی کشور را به دوش می کشد و اگر همگان به این مهم توجه کنند به طور حتم چشم انداز آینده به درستی ترسیم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش رسانه و خبرگزاری ها نیز گفت: خوشبختانه خبرگزاری ظرفیت بسیار مهم در بخش توسعه و اطلاع رسانی دارد و مردم جامعه به عنوان یک آینه به رسانه و خبرگزاری نگاه می کنند.



مدیرکل حوزه هنری فارس تاکید کرد: رسانه یک چشم برای مدیران است اما متاسفانه برخی مشکل را از چشم خود می دانند در حالیکه هیچگاه چشم مشکل ندارد و قرار نیست خبرگزاری تمام قد در کنار خوبی های یک مدیر باشد.

کرم الهی تصریح کرد: خبرگزاری یک وظیفه ذاتی دارد و این وجاحت را از مردم گرفته و نماینده افکار عمومی است که باید مطالبات را پیگیری کند و این خصوصیتی است که خبرنگاران نباید از ناملایمتی ها ناراحت شوند.



مدیرکل حوزه هنری فارس افزود: اگر خبرنگار مشکلات را به مدیران نگوید چه کسی خواهد گفت؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار