سخنگوی فراکسیون امید گفت: فراکسیون به طور حتم وزرایی را که برای تحقق وعده‌های انتخاباتی مناسب نیستند را تأیید نخواهد کرد. فراکسیون امید مطمئنا وزرای ضعیف را تایید نمی‌کند/ لابی‌گری برخی وزرا در شان دولت و مجلس نیست
کد خبر: ۴۷۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 09 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران :بهرام پارسایی در واکنش به ارائه لیست وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم از سوی رئيس جمهور به مجلس، اظهار داشت:  انتظار داشتيم با وجود جمعيت 50 درصدی زنان در كشور حتما از يك خانم در کابینه دوازدهم حضور داشته باشد، مطمئنا در میان جامعه زنان افرادی شایسته برای تصدی پست یکی از وزارتخانه‌ها وجود داشت. 

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه برخی از وزرای پيشنهادی بسیار قوی هستند، افزود: برخی وزرا مانند وزیر نفت یا بهداشت پيش از اين اعلام می‌کردند که نمی‌خواهند در کابینه دوزادهم باشند اما نام آنها در میان وزرا بود که موجب دلگرمی بیشتر ما شد.

وی تأکید کرد: تعدادی از وزرا‌  هستند که نیاز به بررسی بیشتر در کمیته‌ای که به این منظور در فراکسیون امید تشکیل شده را دارند،  اطلاعات لازم درباره آنها باید جمع‌‌آوری و بررسی شود.

 پارسایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نام آقای طیب‌نیا با وجود اصرار مجلس در میان وزرای پیشنهادی نبود، گفت: آقای طیب‌نیا موضوعی مبنی بر اینکه نخواهد در دولت دوازدهم باشد را مطرح نکرده بود، با وجود مشکلات اقتصادی تنها با یک وزیر نمی‌توان کارها را پیش برد.

سخنگوی فراکسیون امید تاکید کرد: بانک مرکزی با اثرگذاری بالا، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه‌‌وبودجه و غیره یک تیم اقتصادی‌ هستند که باید بسیار قوی اداره شود و نباید تنها بر روی یک شخص متمرکز شد، اما امیدواریم کابینه‌ انتخابی رئيس جمهور بتواند موجب عملیاتی شدن وعده‌‌های انتخابی وی طی چهارسال آینده شود.

نماینده مردم شیراز با تأکید بر اینکه ما در عملیاتی شدن این وعده‌های انتخاباتی با دولت همراه هستیم، تصریح کرد: خط مقدم اعمال و عملیاتی کردن وعده‌ها وجود يك کابینه قوی است و آن‌ها کار سختی را برای آینده پیش‌روی دارند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به برخی اقدامات ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه‌ اجتماعی مبنی بر برگزاری جلساتی با نمایندگان و انجام لابی‌، اظهار داشت: اکثر وزرا کار لابی‌گری و ارتباط با نمایندگان را انجام می‌دهند اما وزرایی با عملکرد بسیار خوب قطعا نیازی به این گونه اقدامات ندارند و حتی وکلای ملت برای حضورشان در مجلس از آنها دعوت می‌‌کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال برای حضور زنگنه در کابینه دوازدهم یا برخی وزارتخانه‌‌های دیگری که عملکرد بسیار خوبی داشتند، 220 نماینده طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور درخواست کردند.

 پارسایی گفت: انجام لابی بین وزرا و نمایندگان همیشه بوده و تنها دارای شدت و ضعف است، اما اکنون برخی بسیار آشکارا دست به این اقدام زده‌اند که نه در شأن نمایندگان مجلس و نه در شأن دولت است.

عضو سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان جلسه فراکسیون امید با رئیس‌جمهور در اعلام این وزرای پیشنهادی تأثیرگذار بوده است، بیان داشت: ما یکسری شاخص‌ها برای انتخاب وزرا به دولت ارائه کردیم حالا باید وزرای پیشنهادی را در جلسات فراکسیون با این شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار دهیم تا ببینیم چه میزان با یکدیگر تطابق دارند.

نماینده مردم شیراز اذعان داشت: باتوجه به اینکه برنامه‌ وزرا امروز اعلام شده، قرار است ابتدا اعضا آنها را مطالعه کرده و سپس در 2 روز آینده فراکسیون جلسه‌‌ای را به این منظور برگزار کند.

پارسایی با بيان اينكه حتما این فراکسیون درباره وزرا موضع‌گیری خود را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: فراکسیون به طور حتم وزرایی را که نتوانند برای تحقق وعده‌های انتخاباتی و رفع مشكلات مردم مناسب باشند را تأیید نخواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار