در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه الکامپ و تلکام و چهارمین نمایشگاه موبایل، تبلت و لپ‌تاپ از بالگرد امنیتی و سامانه محصولات بومی فاوا استان فارس رونمایی شد.
کد خبر: ۴۷۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 09 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبر گزاری فارس: شانزدهمین نمایشگاه الکامپ و تلکام و چهارمین نمایشگاه موبایل، تبلت و لپ‌تاپ  با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس مرکز توسعه‌ی دولت الکترونیک و فناوری وزارت اطلاعات کشور و رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس و رئیس کمیته راهبردی نمایشگاه تلکام افتتاح شد.

در این نمایشگاه 15 شرکت در چهار سالن به مساحت 1400 مترمربع به ارائه محصولات خود می‌پردازند که در آن از یک بالگرد به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن‌موسی (ع) و سامانه محصولات بومی فاوا استان فارس رونمایی شد.

شجاعان، رئیس مرکز توسعه‌ی دولت الکترونیک و فناوری وزارت اطلاعات کشور گفت: کشور ما در حوزه فناوری و اطلاعات دارای ظرفیت خوبی است و 50 درصد از فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه فناوری و اطلاعات تحصیل‌کرده‌اند.

وی ادامه داد: هنوز شاهد نوع‌آوری در این حوزه نیستیم و انتظار این هست که خروجی این حوزه باعث شود که کشور در فناوری و اطلاعات پیشرو باشد اما آمار این مسئله را نشان نمی‌دهد و باوجود ظرفیت و استعدادهای خوب، رتبه‌ی ما در دنیا مناسب نیست.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مشکل اشتغال در دنیا از طریق ورود به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حل‌شده است و ما هم می‎توانیم به این بخش بپردازیم و بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

شجاعان خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات ITC در شهر تهران در حال رشد و اقتصاد این حوزه در تهران در حال شکل‌گیری است که این موضوع باید برعکس شود و به استان‌های دیگر اهمیت بیشتر داده شود.

موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 5 فرانورد بزرگ دنیا را دچار تغییراتی خواهد کرد؛ شامل هوش مصنوعی که به دنبال شبیه‌سازی مغز انسان هست که امیدواریم تا سال 2030 این تلاش‌ها به ثمر برسد.

وی بابیان اینکه فرانورد دوم بحث جامعه شبکه‌ای است که توسط زیرساخت نسخه IP6 فراهم می‌شود، تصریح کرد: اگر در کشورهای دیگر هویت اشخاص در فضای مجازی مشخص می‌باشد به این دلیل است که هرکدام یک IP خاص خود رادارند.

این مقام مسؤول ادامه داد: 3 سال پیش برنامه ملی ایجاد زیرساخت کشوری در مرکز ملی فضای مجازی نهایی شد که در آن زمان سه دستگاه فناوری و اطلاعات، ناجا و ثبت‌احوال کاندید اجرا بودند که الان خبری از آن‌ها نیست و باید توجه داشت که بحث زندگی شبکه‌ای آغازشده و به‌سرعت در حال پیشرفت می‌باشد.

موسویان مطرح کرد: فرانورد سوم شبیه‌سازی محیط‌های واقعی است که فضای دو بعد را برای شما به فضای واقعی نزدیک می‌کند و فرانورد چهارم قدرت پردازش می‌باشد و با استفاده از آن در حال ورود به فضای کوانتوم هستیم که در سال 2011 اولین رایانه کوانتومی آزمایش شد و به‌زودی جای رایانه‌های کلاسیک را خواهند گرفت.

وی افزود: پنجمین فرانورد به دنبال مغز شبیه‌سازی‌شده به موجودی در فضای مجازی که فیزیکی نمی‌باشد، هست به صورتی که مغز به یک بدن بدون فیزیک در فضای مجازی دستور می‌دهد و اتفاق‌هایی نظیر ادبیات ازدواج در فضای مجازی شکل می‌گیرد که این مسئله بسیار خطرناک می‌باشد به این دلیل که ما را وارد فضای دومی می‌کند که دیگر نیازی به فضای واقعی نداریم.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: اگر مغز محل واسط بین فضای مجازی و واقعی است باید همه فعالیت‌ها بر روی آگاهی بخشی، بالا بردن باورها و ایمان‌ها در فرزندان شما باشد و آن‌هم در سنینی که اطاعت‌پذیری وجود دارد چون این اتفاق در زندگی فرزندان شما رخ خواهد داد.

موسویان گفت: اگر برنامه‌ی ملی هویت شناسی داریم باید برنامه هویت شناسی هم داشته باشیم به این معنا که محتواها باید دارای نشانی باشد که مربوط به شناسایی آن است که در حال حاضر 43 هزار سایت و 11 هزار کانال تلگرامی دارای نشان شامد است.

وی تصریح کرد: تا دو هفته‌ی آینده تعداد زیادی از نرم‌افزارهای گوشی همراه، دارای نشان شامد خواهند شد و اگر مردم به یکدیگر محتواهای نشان‌دار را توصیه کنند فضای سالم و ایمن در فضای مجازی به وجود خواهد آمد که این راهی برای شروع یک زندگی سالم و ایمن در فضای مجازی است. این نمایشگاه از  17 مردادماه تا 20 مردادماه هرروز از ساعت 17 تا 19 پذیرای علاقه‌‌مندان خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار