اولین جلسه بررسی رزومه و ارائه برنامه‌های کلان 10 کاندیدای تصدی پست شهرداری شیراز، در حضور منتخبین شورای پنجم شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 09 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبر گزاری فارس :سید احمد موسوی یکی از کاندیداهای شهرداری شیراز بابیان اینکه جهت‌گیری‌های اصلی برنامه پیشنهادی من بهبود سطح زیست‌پذیری و کیفیت زندگی در شیراز، تحقق شهر عدالت‌محور و محرومیت‌زدایی از پهنه جنوبی شیراز است، ادامه داد: نهادینه کردن مشارکت مردمی، احقاق حقوق زنان در مدیریت شهری، بسترسازی حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در اداره شهر و مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری از دیگر برنامه‌های من است.

وی افزود: اصلاح نظام درآمدی شهر شیراز با رویکرد پایدارسازی درآمدها، ارتقای سطح رقابت‌پذیری شهری و ایفای نقش فعال در حوزه توسعه اقتصاد محلی و نقش‌آفرینی فعال در حوزه دیپلماسی و بازآفرینی شهری پایدار و کاهش آسیب‌پذیری شیراز نیز از اهداف اصلی است.

کاندیدای تصدی شهرداری شیراز در پاسخ به سؤالات منتخبین شورای پنجم گفت: بخش عمده درآمد شهرداری از تراکم‌فروشی و در واقع شهرفروشی است. آقایان در محافل می‌گویند که باغات باید حفظ شود اما با احداث پروژه‌ها درختان را یکی‌یکی حذف می‌کنند؛ اگر نقشه‌های هوایی را در سال‌های مختلف مقایسه کنید، می‌بینید که به‌مرور اندازه باغات کوچک‌تر شده است که با طی همین مسیر، عرصه‌های برای آینده باقی نخواهد ماند.

موسوی درپاسخ به یکی از اعضای منتخب شورای شهر مبنی بر ارائه لیست اموال توضیحی نداد.

وی ادامه داد: تراکم فروشی و از بین بردن عرصه‌ها آینده شهر را به خطر می‌اندازد که این موارد جزو درآمد ناپایدار است و مفاسد اقتصادی نیز به دنبال دارد.

موسوی افزود: اگر شرایط سرمایه‌گذاری را فراهم و شهری با استاندارد داشته باشیم، درآمدزایی پایدار را به همراه خواهد داشت.

 وی هوشمند سازی شهرداری و کم کردن مراجعات مردم، حل ترافیک، توزیع متوازن فضاهای خدماتی و رفاهی متناسب با نیاز شهروندان و غیره را از برنامه‌های خود دانست.

ساماندهی ساکنین و کاهش ناهنجاری اجتماعی در بافت‌های تاریخی و فرسوده

عنایت اله رحیمی با توضیح رزومه کاری خود، برنامه‌هایش را در 8 سرفصل به اعضا شورای پنجم شهر شیراز ارائه داد

رحیمی به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: ما 1800 هکتار بافت فرسوده داریم که 19,3 درصد از مساحت شهر را شامل می‌شود و مورد بی‌توجهی قرارگرفته که می‌توان با توانمندسازی ساکنین در آن سرزندگی ایجاد کرد.

وی تأکید داشت: برای توسعه پایدار باید به بافت‌های تاریخی و فرسوده توجه کرد، در این مناطق می‌توان با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین بهره‌وری را داشت و به حمایت از تولیدات فرهنگی و صنایع‌دستی، ساماندهی ساکنین و کاهش ناهنجاری اجتماعی پرداخت.

رحیمی با اشاره به طرح 57 هکتاری توسعه حرم شاهچراغ (ع) بیان کرد: در حال حاضر این طرح در گیرودار اداری معطل‌ مانده و لازم است در چارچوب‌های کارشناسی تمهیدات لازم برای درست اجراشدن آن اتخاذ شود؛ با استفاده از روش‌های علمی جدید و بدون تخریب و شکافتن قلب بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر شیراز می‌توان این طرح را اجرایی کرد.

کاندیدای تصدی شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بافت‌های تاریخی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری تأکید کرد و مدعی شد می‌توان طی 9 ماه با 10 پروژه بودجه بیش از سه هزارمیلیاردی شهر شیراز را محقق کرد.

وی در ادامه سخنانش به درآمدزایی پایدار برای شهر نیز پرداخت و تصریح کرد: نحوه درآمدزایی شهر وحی منزل نیست، می‌توان موارد جدیدی به آن اضافه و ارتقاء داد از طرفی باید همه مردم هزینه شهر را بدهند.

انسان‌محوری با رویکرد هوشمندسازی در شهر شیراز

سیروس سلیمی‌‌پور به‌عنوان آخرین کاندیدایی که در این جلسه برنامه‌های خود را برای اداره کلان‌شهر شیراز تشریح کرد، شعار محوری خود را «شیراز مهمان‌نواز، شهری هوشمند با جلوه‌ای کهن» اعلام کرد و گفت: انسان‌محوری با رویکرد هوشمندسازی تمایز برنامه من با سایر کاندیداهاست.

وی ادامه داد: ما قصد داریم برای شیراز برندسازی جهانی کنیم و در کاهش آلودگی زیست‌محیطی گام برداریم.

سلیمی‌پور با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی خود چهار نظام اصلی داریم تصریح کرد: نظام برنامه‌ریزی، نظام بودجه‌ریزی پویا، نظام فنی و اجرایی، نظام سنجش و نظارت ازجمله این چهار نظام اصلی است. محمدرضا حسن‌پور دومین کاندیدا برای ارائه برنامه شهرداری بود در این جلسه که انصراف داد.

 چهارشنبه 18 مرداد در دو نوبت صبح و عصر، دیگر کاندیداهای تصدی پست شهرداری شیراز نیز به ارائه برنامه‌های خود در جمع منتخبین شورای پنجم و خبرنگاران خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار