مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: تعداد قابل‌توجهی از چاه‌های آب شرب در شهرهای استان از مدار خارج شدند که این خود بیانگر وجود بحران کم‌آبی در استان است.
کد خبر: ۴۷۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 09 August 2017
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس : رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: شرکت آبفا استان فارس در راستای تأمین و توزیع آب شرب شهروندان استان فارس، هیچ‌گاه کیفیت را فدای کمیت آب نکرده است.

محمدعلی قلندری با اشاره به اینکه استان فارس در ردیف استان‌هایی از کشور است که دارای تنش آبی می‌باشد، تصریح کرد: خشک‌سالی‌های پی‌درپی، برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب، مصرف بی‌رویه و تغییر اقلیم از عمده عواملی بوده‌اند که به تشدید این بحران کمک کرده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: به دلیل خشک‌سالی‌های متوالی در سال‌های گذشته، منابع آب استان در بیشتر مناطق از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست به‌طوری‌که در سنوات اخیر تعداد قابل‌توجهی از چاه‌های آب شرب در شهرهای استان از مدار خارج شدند که این خود بیانگر وجود بحران کم‌آبی در استان است.

مهندس قلندری خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای استان فارس باهدف ارتقاء سطح بهداشت عمومی و حفظ منابع آب موجود، استفاده از پساب در بخش صنعت و کشاورزی و ایجاد اشتغال، شتاب مضاعفی گرفت و برای اغلب شهرهای استان برنامه ایجاد تأسیسات فاضلاب به انضمام مدل مالی تهیه گردید.

وی افزود: هم‌اکنون در چندین شهر بزرگ استان طرح ایجاد تأسیسات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب مراحل اجرا را طی می‌کند که تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرهای جهرم، مرودشت و اقلید در حال بهره‌برداری و شهرهای نورآباد و استهبان نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار