فاز اول بوستان کوهستانی 580 هکتاری دراک در ضلع جنوبی بزرگراه حسینی الهاشمی و در دامنه های غربی ارتفاعات کوه دراک با هدف احداث یک مجموعه تفریحی بزرگ مقایس به منظور پر کردن اوقات فراغت شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز عمومی، توسعه گردشگری از طریق ماندگاری گردشگران در شهر شیراز و نیز پارک 50 هکتاری وحدت با حضور شهردار شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۴۷۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 07 August 2017
شهردار شیراز با بیان اینکه امروز غرور به جوانان این شهر بازگشته،‌ خاطرنشان کرد: عده‌ای از تعدد فعالیت‌های عمرانی شکایت می‌کنند؛ اما باید بدانند پیش از هرکار، ابتدا باید شهر را بسازند.

بیست و دومین آیین افتتاح پروژه های شهرداری در سال 96، شامل 2 پروژه زیست محیطی، ورزشی و خدماتی با اعتبار 97 میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه بزرگ تفریحی و خدماتی با اعتبار 474 میلیارد تومان بود.

فاز اول بوستان کوهستانی 580 هکتاری دراک در ضلع جنوبی بزرگراه حسینی الهاشمی و در دامنه های غربی ارتفاعات کوه دراک با هدف احداث یک مجموعه تفریحی بزرگ مقایس به منظور پر کردن اوقات فراغت شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز عمومی، توسعه گردشگری از طریق ماندگاری گردشگران در شهر شیراز و نیز پارک 50 هکتاری وحدت با حضور شهردار شیراز افتتاح شد.

شهردار شیراز با اشاره به افتتاح فاز یک بوستان 50 هکتاری وحدت و مسیر پیاده راه و پیست دوچرخه سواری سلامت گفت: این پارک با هزینه اجرایی شش و نیم میلیارد تومان با مساحت 12 هکتار شامل مجموعه تفریحی و ورزشی شامل پیست دوچرخه به طول 2 کیلومتر به همراه مسیر پیاده روی و پیاده راه سلامت با هدف گسترش مراکز فرهنگی ورزشی افتتاح شد.

 علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه فاز دوم پارک وحدت مربوط به بحث های سرمایه گذاری است افزود: پارک وحدت به دلیل قرار گرفتن مسیر سلامت و دوچرخه سورای و داشتن سایت ورزش های نوین یک مجموعه کامل ورزشی است .

توسعه پارک دراک تا هزار هکتار

شهردار شیراز در خصوص فاز اول پارک 580 هکتاری دراک خاطر نشان کرد: مراسم بهره برداری از این پارک در 3 فاز دیده شده است که فاز اول شامل 320 هکتار و  فاز 2 بالغ بر 260 هکتار است که در فاز اول مبنا بر ایجاد زیر ساخت ها بوده است.

وی تصریح کرد: در فاز 3 ، پارک دراک تا هزار هکتار توسعه خواهد یافت و به پارک کوهستان گلستان متصل می شود.

علیرضا پاک فطرت با اشاره به اینکه این مکان در سال 90 جولانگاه افرادی بود که با هدف تصرف خود را بجای عشایر جا می زدند افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم اجازه اشغال اراضی ملی را به هیچکس نخواهیم داد و با همکاری سازمان های مرتبط  این اراضی را به فضایی برای گردشگری تبدیل و شرایط را برای آن فراهم کردیم.

شاخص ترین پروژه مشارکتی در پارک 580 هکتاری

شهردار شیراز با اشاره به کلنگ زنی باغ پرندگان در بوستان دراک با هزینه اجرایی 14 میلیارد تومان عنوان کرد: شهربازی بعنوان شاخص ترین پروژه مشارکتی شهرداری شیراز با برآورد اولیه سرمایه گذاری بخش خصوصی 460 میلیارد تومان  طی یک تا 2 سال به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا پاک فطرت از وجود یک باغ میوه ارگانیک در 20 هکتار و امکان افزایش تا 80 هکتار در پارک کوهستانی دراک خبر داد و گفت: ایجاد آبشار بزرگ و احیاء پل های قدیمی فارس و داشتن 240 آلاچیق و ایجاد یک دریاچه با ظرفیت 30 هزار متر مکعب ظرفیت برای آبیاری فضای سبز موجود از جمله امکانات موجود در  پارک 580 هکتاری است.

شهردار شیراز با بیان اینکه 200 هزار پیاز گل نرگس در این مکان کاشته شده است، عنوان کرد: این امکان در پارک 580 هکتاری برای کودکان وجود دارد که والدین یک درخت با کدملی کودک خود غرس کنند همچنین  45 نوع گونه گیاهی و افزایش تا 80 نوع نیز در این پارک وجود دارد.

علیرضا پاک فطرت از ایجاد 8 کیلومتر پیاده راه سلامت و 10 کیلومتر مسیر کوهنوردی و در مجموع 45کیلومتر معابر ساخته شده در پارک 580 هکتاری خبر داد و گفت: در مجموع همچنین 2 هزار ظرفیت پارکینگ نیز درنظر گرفته شده است.

شهردار شیراز ادامه داد: ساخت کوه راه، پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری به طول 6 کیلومتر، وسایل بازی کودکان، سایت آلاچیق (هر سایت شامل 60 آلاچیق)، برکه آب و ماهی گیری، پارک هزار تو، پارک هیجانی و زیپ لاین؛ تاسیسات زیر بنایی شامل فیبرنوری، برق، نور پردازی به کمک منابع هیبریدی و خورشیدی است.

وی با انتقاد نسبت به مسال مطرح شده در مسیر احداث سد تنگ سرخ نیز گفت: این سد تنها یک سیل بند است که 20 میلیون متر معکب ظرفیت آبگیری دارد و از بروز سیلاب ها جلوگیری می کند هر چند که شهرداری 20 میلیارد تومان برای این پروژه گذاشته اما به دلیل توقف پروژه تنها 3 تا 4 میلیارد تومان هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار