سرپرست دانشگاه شیراز در نشستی به مناسبت روز خبرنگار، از احیای رصدخانه ابوریحان بیرونی با اعتبار صد میلیون تومانی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 07 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایلنا: ابراهیم گشتاسبی راد از بهسازی رصدخانه دانشگاه شیراز خبر داد و  اعلام کرد: برای تعمیر و بازسازی رصدخانه دانشگاه شیراز صد میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این رصدخانه حدود شش سال متروکه بوده است، عنوان کرد:هم‌اکنون یک عضو هیئت علمی دانشگاه،‌ مسئولیت این رصدخانه را بر عهده دارد و تعمیرات فعلی رصدخانه ابوریحان زیر نظر وی در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه شیراز ضمن اعلام اینکه رصدخانه ابوریحان به دستگاه‌های رادیوگرافی تجهیز می‌شود، بیان داشت: ازآنجاکه مسئولیت رصدخانه ابوریحان بیرونی دچار تحولاتی شد، استفاده از آن محدود بود و در ادامه امیدواریم تا پایان سال جاری بتوان با تکمیل و تجهیز این رصدخانه، هم درراستای ایجاد شهر گردشگری قدم برداشت و هم به پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان خدمت‌رسانی کرد.

رایزنی برای جذب دانشجو در پردیس خودگردان دانشگاه شیراز با آزمون داخلی در حال انجام است

وی در ادامه درخصوص ارائه برخی رشته‌ها در مقاطع تکمیلی برای خبرنگاران بیان داشت: تأکید وزارت علوم جذب دانشجو ازطریق کنکور سراسری است؛‌ اما با توجه به اینکه دانشگاه شیراز درزمره دانشگاه‌های سطح یک ایران است، به دنبال رایزنی برای جذب دانشجو در پردیس‌های خودگردان دانشگاه شیراز ازطریق امتحان داخلی هستیم و ارائه خدمات آموزشی در مقاطع تکمیلی با اخذ مجوز برای خبرنگاران مقدور خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار