کد خبر: ۴۷۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 05 August 2017
تابناک / معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: بیمه‌ها به داد ما برسید، ما دیگر بیش از این توان سرپا ماندن با بدهکاری‌های قابل‌توجه از شما را نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از بیمارستان‌های موفق در ارتقای اعتباربخشی ملی در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا (س) رشت با اشاره به هشت محور و 21 زیر محور موارد سنجش رتبه بیمارستان‌ها اظهار کرد: زبان و معیار خدمات درمان در ارزشیابی چشم‌نوازی می‌کند زیرا ارزیابی‌ها بر اساس سنجه‌ها موردسنجش قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه در ارزیابی نخستین، برخی از بیمارستان‌های استان کاهش درجه پیدا کردند تصریح کرد: بلافاصله کمیته بحرانی را در معاونت درمان تشکیل داده و با تیم ارزیابی‌کننده رایزنی‌هایی را صورت دادیم تا دوباره از بیمارستان‌هایی که افت درجه داشتن ارزیابی انجام دهند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اصلاحات انجام‌شده در این بیمارستان‌ها را در حوزه LDR، مدیریت غذایی و مدیریت پرستاری عنوان کرد گفت: در ارزیابی مجدد که در دوم مرداد 1396 صورت گرفت بیمارستان الزهرا از درجه‌دو به درجه‌یک و همچنین بیمارستان‌های تالش، 17 شهریور، پورسینا، حشمت ارتقا پیدا کردند.

آشوبی با تأکید بر ثمره کار جهادی بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به گیلان بیمارستان آستارا به‌هیچ‌عنوان امکان افتتاح برایش فراهم نبود که با یک کار جهادی ظرف 48 ساعت توانستیم، خریداری دستگاه‌های موردنیاز از اصفهان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان راضی رشت در درجه‌ دوم باقی ماند خاطرنشان کرد: این رتبه حق بیمارستان راضی نیست اما با همه تلاش‌ها و اقدامات اصلاحی به دلیل کمبود وقت نتوانستیم درجه‌ی این بیمارستان را ارتقا بخشیم لذا تا مهرماه فرصت دوباره‌ای برای ارزیابی مجدد و اصلاح موارد ملزوم گرفته‌ایم که امیدواریم این بیمارستان نیز به ارتقا درجه موفق شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نمره درجه‌یک بیمارستان‌ها را از 61 تا 100 عنوان کرد و گفت: درست است که برخی از بیمارستان‌های ما حائز درجه‌یک شده‌اند اما این درجه با کسب نمره 61 نشان از فاصله شایان توجهی تا نمره عالی خدمت‌رسانی دارد که از چشم ما پوشیده نیست.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در خصوص اهمیت حق‌الناس گفت: کسب نمره نباید مانند درس خواندن شب امتحان باشد بلکه این نمره درجه اول باید در طول سال و بی‌وقفه انجام گیرد که اگر این مهم محقق نشد حق‌الناس صورت گرفته و بنا به روایت معصومین کسی که حق‌الناس بر گردن دارد از شفاعت رسول خدا (ص) و معصومین بی‌بهره خواهد ماند.

آشوبی خطاب به بیمه‌ها بیان کرد: بیمه‌ها به داد ما برسید، ما دیگر بیش از این توان سرپا ماندن با بدهکاری‌های قابل‌توجه از شما را نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از اصحاب رسانه خواست تا صدای مظلوم ما را بیمه برسانند تا کادر درمان در ادامه‌ خدمت‌رسانی به مردم از پای نماند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر رنج نمره بیمارستان‌های درجه‌یک استان گیلان در مقایسه با بیمارستان‌های سایر استان‌ها گفت: رنج نمره بیمارستان‌های استان‌های دیگر کشور هم به همین میزان است اما جای خرسندی است که بگوییم ما جز استان‌هایی بودیم که توانستیم با پیگیری‌های انجام‌شده در این مدت ارتقای بهتری پیدا کنیم.

آشوبی بابیان اینکه ما قانع به این نمره 61 نیستم تاکید کرد: تمام بیمارستان‌ها باید تلاش زیادی جهت ارتقای کیفی بیمارستان‌ها انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیمارستان‌های استان ازجمله بیمارستان الزهرا که در بخش زایمان جز بهترین بیمارستان‌های کشور است، برتری‌های چشم‌گیری در معیار کشوری دارند اظهار کرد: دولت در طرح تحول سلامت کارهای مؤثری جهت سرویس‌دهی بهتر به مردم انجام داده است که نمونه‌های خوبی از آن را در استان گیلان داریم ازجمله آن بیمارستان نورانی تالش است که بخش‌هایی دارد که بخش خصوصی هم آن را ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه واقف به نواقص خود هستیم بیان کرد: تا سال آینده فرصت داریم که این نواقص را برطرف کرده و رشد بهتری در ارائه خدمت به مردم را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار