مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس از استحصال 56 کیلوگرم خاویار از گونه ماهی سیبری در فارس خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 03 August 2017
تابناک فارس به نقل از خبر جنوب :علی فلاح گفت: طي 4 ماهه اخير، از تعداد 54 قطعه ماهي خاوياري از گونه سيبري 56 كيلوگرم خاويار استحصال شده است و پيش بيني می شود در مزارع پرورش ماهي خاويار استان توليد خاويار به 200 كيلوگرم برسد.
وي با بيان اين كه دوره پرورش گونه سيبري ماهي خاوياري چهار ساله است، اظهار داشت: در استان فارس، 3 مزرعه پرورش ماهيان خاوياري وجود دارد كه ظرفيت اسمي آن به 175 تن در سال مي رسد و مدت زمان نگهداري اين نوع ماهي از 4 تا 15 سال بسته به گونه آن متفاوت است.
فلاح با اشاره به اينكه مزارع پرورش ماهي خاوياري شامل بيضا شهرستان سپيدان، استهبان و روستاي گرمه شهرستان مرودشت مي باشد، افزود: توليد و پرورش ماهي خاوياري براي توليدكنندگان بسيار صنعت سودآوري است و به ارزآوري به كشور كمك قابل توجهي مي كند.
مدير شيلات سازمان جهاد كشاورزي فارس با اشاره به اينكه استان هاي ساحلي همچون گيلان و مازندران در توليد ماهيان خاوياري پيشرو هستند، گفت: فارس در زمينه پرورش ماهيان خاوياري در ميان استان هاي غير ساحلي و با بهره گيري از آب هاي داخلي وضعيت مطلوبي دارد و از استان هاي شاخص محسوب مي شود ضمن آن كه در حال حاضر اداره شيلات سازمان جهاد كشاورزي فارس در حال برنامه ريزي براي توليد بچه ماهي خاوياري است كه در صورت تحقق آن، در ميان ساير استان ها پيشرو خواهيم بود.
فلاح بيان داشت: گوشت ماهي خاوياري نيز در بازار عرضه مي شود و اغلب از گونه هاي فيل و سيبري است و از اين نوع ماهي در توليدات گوشت استفاده مي شود.
مدير شيلات سازمان جهاد كشاورزي فارس با اشاره به صادرات 5 تن گوشت ماهي خاوياري فارس به كشور روسيه در سال گذشته گفت: خاويار توليد شده از اين گونه ماهيان به ساير كشورها از جمله كشورهاي عربي حوزه خليج فارس صادر مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار