مدیر کل انتقال خون یزد، سهم زنان این استان در اهدای خون را 2.6 درصد اعلام کرد و گفت: این قشر باید در اهدای خون مشارکت موثرتری داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 31 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»نقی تقوایی  به مناسبت هفته ملی اهدا خون (7 تا 12 مردادماه ) در جمع خبرنگاران افزود: مشارکت بانوان در زمینه اهداء خون کمرنگ است که بخشی از آن به باورهای رایج در جامعه مبنی بر کم خونی بانوان بازمی گردد.
وی سهم زنان اهدا کننده خون در سال 93 را 3.2 اعلام و اظهار کرد: این رقم در سه سال گذشته کاهش یافته است.
تقوایی افزود: در چهار ماهه امسال 15 هزار و 300 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 10 هزار و 400 تن توانستند خون خود را اهدا کنند.
وی تعداد افراد خون دهنده مستمر در این مدت را 73 درصد بیان و اظهار کرد:اهدا کننده مستمر به کسانی اطلاق می شود که در یک دوره یکساله حداقل 2 بار خون اهدا کنند.
تقوایی با بیان اینکه از مجموع اهدا کنندگان خون 86 درصد متاهل و مابقی مجرد بودند افزود: خون اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، زایمان و بسیاری از بیماریها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،Bایدز و بیماری های مقاربتی بیان کرد و گفت:متوسط اهداکنندگان خون در استان یزد به ازای هر یکهزار نفر 37 نفر است در حالیکه این رقم در کشور 27 نفر است.
مدیر کل انتقال خون استان یزد از خیرین سلامت خواست این پایگاهها را در تجهیز و خرید دستگاهها یاری کنند تا خدمات بهتری به نیازمندان خون ارائه شود
هم اکنون چهار پایگاه انتقال خون در یزد، اردکان و میبد فعال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار