در چهار ماهه امسال
معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، 19 هزار واحد خونی به مراکز درمانی قم انتقال یافته است که نشان دهنده انتقال هر 9 دقیقه یک واحد خونی است.
کد خبر: ۴۶۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 30 July 2017
به گزارش تابناک قم، علیرضا کبیری افزود: 18 هزار تن در چهار ماه امسال به مراکز اهدای خون در قم مراجعه کردند که از این تعداد 14 هزار تن موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: شاخص اهدای خون مستمر در قم طی این مدت به 58 درصد رسید که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته وی 95 درصد اهدا کنندگان خون، آقا و پنج درصد از بانوان هستند.

وی همچنین گفت: در سال گذشته 48 هزار تن برای اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه کردند که از این تعداد 40 هزار تن موفق به اهدای خون شدند که بیش از 56 درصد اهداکنندگان مستمر خون بودند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم ادامه داد: سال گذشته 14هزار فرآورده خونی از قم در کشور توزیع شد که توزیع فرآورده های خونی از قم به کشور 25 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته 55 هزار واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی استان قم انتقال داده شد.

کبیری به اجرای طرح سلول های بنیادی خون ساز در این استان اشاره کرد و گفت: در این طرح اهدا کنندگان می توانند خون را جهت نمونه برداری اهدا کنند تا در صورت نیاز و برای درمان سرطان خون از این افراد دعوت به اهدای خون شود.

وی بیان داشت: این طرح کمک به ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک در کشور می کند تا در مواقع نیاز از سلول های بنیادی خون آنها استفاده شود.

در مرداد سال 1353 سازمان انتقال خون ایران با هدف ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تامین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی تاسیس شد و سالروز تاسیس این سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است.

در شهر قم 2 مرکز انتقال خون واقع در میدان روح الله و بلوار 15 خرداد وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار