استاندار فارس در جمع فعالان اقتصادی شهرستان سروستان اظهار داشت: با توجه به مشکلات کم‌آبی، تمرکز فعالیت‌ها برای روی کشاورزی امکان‌پذیر نیست و باید فعالیت‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت سوق داد.
کد خبر: ۴۶۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 28 July 2017
سید محمدعلی افشانی در جمع فعالان اقتصادی شهرستان سروستان اظهار داشت:در چنین شرایطی کشاورزی شهرستان را می‌توان به سمت کشت‌های گلخانه‌ای نیز سوق داد و یا از آبیاری تحت‌فشار برای کشت محصولات خصوصاً محصولات کم آب بر استفاده کرد.
استاندار فارس تصریح کرد: یکی از مصوبات سال گذشته شورای عالی آب کشور اجرای آبیاری تحت‌فشار در 350 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بود که در این زمینه هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد.
 افشانی، بر لزوم استفاده دستگاه‌های اجرایی استان از محصولات تولیدی فارس و تأمین نیازهایشان از این تولیدات تأکید کرد و گفت: چنانچه تولیدکننده داخلی استان بتواند محصولی را با قیمت کمتر و کیفیت مناسب‌تر در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار دهد، دستگاه‌ها حق تهیه آن محصول از خارج از استان را ندارند مگر در شرایطی که با قیمت پایین‌تر و کیفیت مطلوب‌تر تهیه کنند.
وی افزود: این اقدام در جهت حمایت از تولیدکننده داخلی استان انجام می‌شود و تولیدکنندگان نیز باید در جهت افزایش کیفیت تولیدات خود با قیمت مناسب‌تر تلاش کنند.
 افشانی، ظرفیت سرمایه‌گذاری صنعتی در سروستان را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران باید قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری اطلاعاتی از شرایط بازار محصول تولیدی موردنظرشان کسب کنند و چنانچه بازار مناسبی برای آن محصول وجود ندارد در زمینه دیگری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز نباید به‌راحتی به هر تقاضای سرمایه‌گذاری پاسخ مثبت دهد و مجوز صادر کند چراکه در آینده مشکلاتی هم برای واحدهای تولیدی فعال در آن زمینه و هم سرمایه‌گذار متقاضی ایجاد می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار