امام جمعه جهرم با بیان اینکه شاهچراغ در شیراز باب‌الله است گفت: زیارت امامزادگان شیراز همان زیارت امام رضا(ع) است.
کد خبر: ۴۶۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 28 July 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس : آیت‌الله لطف‌الله دژکام  در آئین بدرقه کاروان پیاده‌روی حرم تا حرم که در آستان فضل بن موسی(ع) انجام شد، اظهارداشت: از معصومین سوال شده است که دوست داریم مرتب به زیارت شما نائل شویم اما این امکان وجود ندارد و معصوم علیه‌السلام جواب دادند به زیارت اولاد و امامزادگان بروید که خداوند ثواب زیارت ائمه معصومین را به شما می‌دهد.

امام جمعه جهرم که در جمع زائران حضرت شاهچراغ و امامزادگان عظیم‌الشان شیراز سخنرانی می کرد، با اشاره به اینکه باید قبل از زیارت امامان و امامزادگان، آمادگی زیارت را در خود ایجاد کنیم خاطرنشان کرد: برای اینکه زیارت انسان مورد قبول درگاه الهی واقع شود، باید حلال­ترین پول به زیارت اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه امامزاده فضل بن موسی(ع) در جهرم باب‌الحوائج بوده است و از قدیم‌الایام مردم به این امامزاده عظیم‌الشان توجه ویژه داشته‌اند، گفت: ضریحی که در حال حاضر بر مقبره امامزاده فضل بن موسی(ع) نصب است توسط کسی ساخته شده که دخترش دچار بیماری بوده و حتی برای مداوا به آلمان و هند هم رفته اما جواب نگرفته بود و با متوسل شدن به این امامزاده دخترش شفا می‌گیرد و این فرد که جهرمی ساکن کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است برای امامزاده فضل بن موسی ضریح می‌سازد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امامزادگان آمده‌اند تا دست ما را در دست پیامبر و امامان معصوم(ع) بگذارند، خاطرنشان کرد:  حضرت احمد بن موسی شاهچراغ باب‌الله است و شاهچراغ دری است که در شیراز به روی همگان باز است.

امام جمعه جهرم با ذکر حکایتی از مرحوم آیت‌الله حدائق درباره تجلیل و تکریم امامزادگان شیراز افزود: مرحوم آیت‌الله حدائق حدود 8 سال به دلیل رسیدگی به امور و گرفتاری‌های مردم به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشدند و از این ایشان نقل شده است که روزی از سمت حرم امام رضا(ع) صدایی شنیدم که اگر می‌خواهی من را در مشهد زیارت کنی همین امامزادگان شیراز را زیارت کنید.

وی با تاکید بر تکریم امامزادگان توسط علمای استان فارس اظهارداشت: بعد از فوت همشیره آیت‌الله شب زنده‌دار، وی همشیره‌شان را در خواب می‌بیند که در یکی از امامزادگان قم مشغول زیارت است و علت را که از خواهرشان سوال می‌کند پاسخ می‌دهد در آن عالم، به ما اجازه داده‌اند تا امامزاده‌ها را زیارت کنیم و ما از جهرم شروع کرده‌ایم و الان در این امامزاده قم هستیم.

امام جمعه جهرم با اشاره به روایت شریفه «من کان‌ لله کان الله له» افزود: دشمنان به دنبال نابودی جمهوری اسلامی ایران هستند و تحریم­های جدید کنگره آمریکا در راستای فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای تسلیم در برابر آمریکا بوده است و وظیفه ما در برابر این تحریم‌ها که اسم آن را «چالش سیاه» گذاشته‌اند، مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش فارس، مراسم افتتاحیه آئین پیاده‌روی حرم تا حرم با شعرخوانی و مدیحه سرایی شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در حرم مطهر فضل بن موسی علیه السلام از فرزندان بلافصل حضرت موسی بن جعفر علیه السلام برگزار و پس از آن کاروان 500 نفره زائران شاهچراغ برای زیارت این امامزاده واجب‌التعظیم راهی شیراز شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار