استاندار فارس گفت: نقد باید باشد و همه باید از نقد استقبال کنیم چرا که نقد عامل اصلی اصلاح امور است.وی ادامه داد: در دولت قبل وضعیت کشور در ابعاد مختلف بسیار آشفته بود و به واسطه افزایش بی سابقه قیمت ارز، در فاصله یک شب ثروت مردم به یک سوم کاهش یافت.
کد خبر: ۴۶۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 26 July 2017
به گزارش تابناک فارس:مهندس سید محمد علی افشانی، در جلسه شورای اداری شهرستان سروستان افزود: برای قضاوت بهتر در این زمینه باید به زمانی که دولت تدبیر و امید اداره امور کشور را در دست گرفت بازگردیم و ببینیم شرایط آن روز کشور چگونه بود.

وی ادامه داد: در آن مقطع وضعیت کشور در ابعاد مختلف بسیار آشفته بود و به واسطه افزایش بی سابقه قیمت ارز، در فاصله یک شب ثروت مردم به یک سوم کاهش یافت.

استاندار فارس تصریح کرد: در چهار سال گذشته نوسانات نرخ ارز کمتر از ۱۰ درصد بود اما در دوره قبل در یک فاصله کوتاه نرخ ارز به ناگاه ۳۰۰ برابر رشد کرد و این اتفاق باعث شد که جرات و انگیزه مردم برای سرمایه گذاری نیز به حداقل ممکن برسد.

افشانی، ضمن تاکید بر لزوم نقدپذیر بودن مدیران اظهار کرد: نقد باید باشد و همه باید از نقد استقبال کنیم چرا که نقد عامل اصلی اصلاح امور است.

استاندار فارس اضافه کرد: کسی که دلسوز است و احساس مسئولیت می کند دست به نقد می زند و ما نیز باید به نقاد خود به دیده احترام نگاه کنیم چرا که در زمینه اصلاح امور به ما کمک می کند.

وی ادامه داد: شرایط امروز منطقه و جهان به گونه ای است که ما در کشور بیش از هر چیز دیگر نیازمند اتحاد و همبستگی هستیم و باید تمام گام های خود را با تدبیر برداریم و در حقیقت در مقابل توطئه های منطقه ای و جهانی آنچه که مایه دوام، پیشرفت و پیشرفت ماست و کشور و نظام را مصونیت می بخشد همین اتحاد و همدلی است.

استاندار فارس افزود: امروز این اتحاد و همبستگی لازمه حیات شرافتمندانه این مردم است و اگر کسی در این مسیری جز این گام بردارد باید بداند که به مردم خدمت نمی کند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید طی چهار سال گذشته اقداماتی در جهت ایجاد امید در بین مردم انجام داده و کسانی که باعث ناامیدی مردم می شوند بدانند که به مردم خیانت می کنند چرا که تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی حضور و مشارکت مردم است و کسی برای در این راه وارد می شود که امیدوار باشد.

افشانی، با اشاره به حضور حماسی و پرشور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال افزود: مردم با حضور خود در این انتخابات به وظیفه خود عمل کرده و کار خود را انجام دادند و حال نوبت ماست که قدردان آنها بوده و پاسخ حضورشان را با خدمت و تلاش برای رفع مشکلات آنها بدهیم.

استاندار فارس اظهار کرد: حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات به معنای پذیرش نظام و حاکمیت بود و امروز ما به عنوان نمایندگان تمام سلایق و گرایش ها باید به نیازها و خواسته های همه اقشار و گروهها توجه کنیم و پاسخ دهیم.

افشانی، تک رقمی شدن نرخ تورم و ثبات نرخ ارز و کاهش نوسانات آنرا از جمله اقدامات انجام شده در دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: در استان فارس نیز در سال ۹۵ و پس از ۱۲ سال شاهد کاهش نرخ بیکاری استان فارس نسبت به متوسط کشوری بودیم.

وی اظهار کرد: در شرایطی که نرخ بیکاری در کشور بر اساس اعلام مرکز آمار در سال ۹۵ از ۱۱ درصد به ۱۲ و چهار دهم درصد رسید، این میزان در استان فارس از ۱۲ و یک دهم درصد به ۱۱ و چهار دهم درصد کاهش یافت.

استاندار فارس افزود: تحقق این مهم و دستیابی به این موفقیت نتیجه هماهنگی بین مدیران دولتی و خصوصی و همدلی و تلاش گسترده بین تمام مجموعه ها است.

وی، با اشاره به پاسخگویی سریع و مناسب به سرمایه گذار در کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان ادامه داد: عضویت تمام دستگاههای ذی ربط در این کمیته و پاسخگویی سریع از سرگردانی سرمایه گذار جلوگیری کرده و روند جذب سرمایه گذار را سرعت بخشیده است.

افشانی، با اشاره به افزایش جلسات کارگروه رفع موانع تولید استان از یک جلسه به ۲ جلسه در هفته افزود: این اقدام نیز در جهت پاسخگویی سریع به خواسته های واحدهای تولیدی و رفع سریع مشکلات آنها است.

وی گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در این بخش زمینه ساز جذب و پرداخت ۶۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان شد که بیانگر جذب ۱۲۲ درصدی این تسهیلات است.

استاندار فارس، با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فرماندار سروستان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس گفت: به رغم تمام محدودیت ها، مسائل و مشکلات این شهرستان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

افشانی، در خصوص بحث انتقال پساب فاضلاب شیراز به این شهرستان بیان کرد: برای عملیاتی شدن این مساله امسال اعتباری در نظر گرفته شده و می کوشیم که اعتبار بیشتری به این امر اختصاص داده شود.

وی، آب، انرژی و حمل و نقل را از مهمترین نیازهای توسعه دانست و ادامه داد: همه ما در جهت فراهم کردن زیرساخت ها تلاش خواهیم کرد اما نیاز است که مردم خودشان وارد عرصه شوند چرا که هیچ ملتی نتوانسته به توسعه دست یابد مگر اینکه خودش تلاش کرده باشد.

استاندار فارس، تلاش و کوشش، داشتن اراده قوی و نترسیدن از مشکلات پیش رو را عامل پیشرفت هر منطقه و کشوری دانست و افزود: وظیفه مدیران دستگاههای اجرایی ایجاد فرصت برای مردم و تسهیل شرایط سرمایه گذاری و تولید و تنها فلسفه وجودی آنها رفع موانع و مشکلات مردم است.

افشانی، در خصوص وضعیت اجرای خط آهن گلگهر – شیراز هم گفت: این خط آهن در مقطعی تقریبا تعطیل شده بود که برای فعال شدن آن پیگیری های بسیاری انجام شد

استاندار فارس افزود: امسال هم اعتبار با رشد چشمگیری به بیش از ۶۰ میلیارد تومان رسیده در حالی که سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان در قانون برای آن پیش بینی شده بود که آن هم محقق نشد و امسال همان ۱۹ میلیارد تومان نیز به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: در بحث گازرسانی نیز، امروز تمام روستاهای شهرستان گازرسانی شده به جز پنج روستا که بنا به قول شرکت گاز استان تا پایان امسال به این پنج روستا نیز گازرسانی انجام می شود.

افشانی افزود: در بحث گازرسانی به روستاها استان از ابتدای تاسیس شرکت ملی گاز تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، در استان فارس به ۶۰۴ روستا گازرسانی انجام شده بود که در چهار سال این دولت به بیش از ۸۰۰ روستا گازرسانی انجام شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
یک سوم شد ..........................به صفر رسید .الان فقرا مااز بین طبقه سوم بیشتر هستند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار