مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد
دکتر نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: لاک پشت های سبز دریایی در سواحل استان اقدام به تخم گذاری نمودند.
کد خبر: ۴۶۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 25 July 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: لاک پشت های سبز دریایی در سواحل استان اقدام به تخم گذاری نمودند.
پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر از شروع فصل تخم گذاری لاک پشت های دریایی در سواحل استان داد و افزود: لاک پشت های سبز دریایی معمولا از اواسط تابستان تا اواخر پاییز جهت تغذیه و تخم گذاری به آبهای ساحلی استان مراجعه و در سواحل مناسب از قبیل کچو، لیپار، تنگ و پزم لانه گزینی می نمایند. آنچه سواحل استان سیستان و بلوچستان را در مقایسه با سایر استانها متمایز می نماید عدم وجود جزایز در آبهای ساحلی آن می باشد و این ویژگی، تمهیدات خاصی را در زمان تخم گذاری لاک پشتهای دریایی می طلبد، چرا که بدلیل باز بودن سواحل، تردد بیشتر در اینگونه سواحل و تهدیدهای دشمنان طبیعی، نیاز به اقدامات حفاظتی و پایش مستمر و خاص می باشد. با این حال علی رغم محدودیت های اعتباری و نیروی انسانی، این اداره کل ناگزیر به جلب مشارکت های مردمی و دوستداران محیط زیست جهت حفظ و بقای نسل این گونه های با ارزش دریایی است.
پورملائی ادامه داد: با توجه به شروع برنامه های توسعه ای در سواحل مکران، اداره کل حفاظت محیط زیست استان حداکثر توان خود را جهت حفظ سواحل محل تخم گذاری لاک پشت های دریایی به عنوان یکی از زیستگاههای حساس ساحلی بکار می برد تا ضمن حفظ نسل این گونه ی با ارزش در معرض خطر انقراض، شاهد توسعه پایدار در منطقه ساحلی مکران باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار