۹ واحد صنفی به دلیل توجه نکردن به هشدارهای بازرسان و عرضه قلیان، تعطیل شد.دکتر حمیدرضا قاسم پور افزود: با توجه به بازدیدهای مختلف کارشناسان بهداشت محیط این مرکز از واحدهای صنفی و ارایه آموزشی های لازم و هشدارهای شفاهی و کتبی در زمینه عرضه نکردن دخانیات و قلیان به متصدیان مربوطه، به دلیل بی اعتنایی متصدیان در عرضه قلیان و اصرار بر تکرار تخلف، پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال و واحدهای صنفی متخلف تعطیل شد.
کد خبر: ۴۶۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 25 July 2017
به گزارش تابناک فارس:رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، گفت: با ادامه روند اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و افزایش نظارت بر مراکز عرضه کننده قلیان، به دستور مقام قضایی و با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی استان فارس، ۹ واحد صنفی شامل هفت کافی شاپ و دو چایخانه، تعطیل شدند.

دکتر حمیدرضا قاسم پور افزود: با توجه به بازدیدهای مختلف کارشناسان بهداشت محیط این مرکز از واحدهای صنفی و ارایه آموزشی های لازم و هشدارهای شفاهی و کتبی در زمینه عرضه نکردن دخانیات و قلیان به متصدیان مربوطه، به دلیل بی اعتنایی متصدیان در عرضه قلیان و اصرار بر تکرار تخلف، پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال و واحدهای صنفی متخلف تعطیل شد.

رئیس  مرکز بهداشت شهدای انقلاب، ضمن هشدار به مراکز عرضه کننده دخانیات، اضافه کرد: این مرکز بر اساس روال گذشته، با جدیت بیشتری کار را دنبال می کند و پرونده تخلف متصدیان واحدهایی که نسبت به اخطارها و هشدارها بی اعتنا هستند، برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

دکتر قاسم پور، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عمومی، به ویژه عرضه قلیان و دخانیات، موضوع را برای پیگیری به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

اعطای پروانه مطب به پزشکان استخدامی در شهرستان ها برای خدمت در شهرستان های محروم فارس

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعطای پروانه مطب به پزشکان استخدامی در شهرستان ها برای خدمت در شهرستان های محروم فارس خبر داد.

دکتر عبدالخالق کشاورزی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به ماده ۷۴ بند ب –تبصره ۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر امکان اجازه مطب به پزشکان استخدامی تنها برای خدمت در شهرستان های محروم و پس از موافقت هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از این به بعد، به پزشکان استخدامی که متقاضی دریافت پروانه مطب در شهرستان های محروم باشند در صورت نیاز منطقه موردنظر و تایید رییس دانشگاه در ساعت های غیرموظفی اجازه فعالیت در بخش خصوصی داده می شود.

وی افزود: همچنین پزشکان قراردادی دانشگاه می توانند در هر کدام از شهرهای محل خدمت خود درخواست پروانه مطب برای فعالیت در ساعت های غیراداری را ارایه دهند.

دکتر کشاورزی در خصوص امکان استفاده متخصصان مشمول طرح نیروی انسانی از این امتیاز در مناطق محروم نیز بیان کرد: در این زمینه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکاتبه لازم انجام و نتیجه به این گروه از پزشکان اعلام می شود.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه گفت: با توجه به تاکید شورای نگهبان در خصوص اجرای این برنامه، مبنی بر مشروط بودن اجرای برنامه ممنوعیت از مطب پزشکان استخدامی، به جبران ضرر ناشی از محرومیت از مطب، امیدواریم تامین اعتبار لازم، در بودجه جاری دانشگاه ها صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار