مسئول ستاد هماهنگی کاروان کریمه اهل بیت (س) فارس گفت: با حضور کاروان سفیران کریمه اهل بیت (س)، صحن حضرت معصومه (س) در شاهچراغ افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۶۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 25 July 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام شهوندی  در نشست خبری پیرامون برنامه‌های کاروان کریمه اهل‌بیت (س)، گفت: آستان حضرت معصومه (س) به مناسبت دهه کرامت خادمین رسمی خود را به چهارده استان کشور ازجمله فارس و به ۷ کشور خارجی اعزام می‌کنند.

وی ادامه داد: شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت در سه روز ۵ تا ۷ مردادماه میزبان کاروان سفیران کریمه خواهد بود و مراسم استقبال از این کاروان با حضور مسئولین و مردم در روز پنج‌شنبه ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد سفیران کریمه در فارس تصریح کرد: آستان مقدس قم در جشنواره کشوری و مردمی سفیران کریمه ۱۴ برنامه در نظر گرفته است که تعدادی از آن‌ها از جمله غباررویی مزار شهیدان با عنوان «دلدادگان کریمه»، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و جانبازان با عنوان «به‌رسم ادب» و دیدار با علما و بزرگان شهر، در شیراز برگزار می‌شود.

شهوندی بابیان اینکه در کاروان‌ها 6 خادم، یک مداح کشوری و یک مُبلّغ دینی حضور دارد، مطرح کرد: با حضور کاروان سفیران کریمه صحن حضرت معصومه در شاهچراغ افتتاح می‌شود و عیادت از بیماران در بیمارستان‌های شهید فقیهی و نمازی از دیگر برنامه‌ها می‌باشد.

وی بازدید از ندامتگاه زندان‌ها و دیدار با زندانیان کانون اصلاح و تربیت و خانواده‌های اهدای عضو و حضور در مراکز ایتام و کودکان بی‌سرپرست را از دیگر برنامه‌های کاروان سفیران کریمه در دهه کرامت عنوان کرد.

این مقام مسؤول بیان کرد: در سال آینده با حضور دستگاه‌های فرهنگی، ستادی تشکیل خواهد شد که برای ده روز ایام کرامت برنامه‌ریزی کنند.

شهوندی از اعزام هفتگی افرادی که تابه‌حال به حرم حضرت معصومه (س) نرفته‌اند، به‌صورت کاروان‌های چهل نفره خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پراکندگی مناطق عشایر در استان فارس کار فرهنگی در بین آن‌ها سخت می‌باشد که با هماهنگی‌های صورت گرفته این مشکلات در سال آینده برطرف خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار