۵۰۰ کودک دارابی دچار سوء تغذیه از بسته‌های حمایتی کمیته امداد بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۴۶۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 25 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدعلی نوربخش مدیر کمیته امداد شهرستان داراب گفت: اجرای طرح "همسفره" با مشارکت نهادهای حمایتی و دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از کودکان مبتلا به سوء تغذیه در شش مرحله دوماهه در مناطق محروم اجرا می‌شود.


وی افزود: سبد غذایی ویژه کودکان زیر شش سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد داراب توزیع می‌شود.


نوربخش ، کمک به بهبود سوء تغذیه کودکان و افزایش شاخص سلامت خانواده‌های نیازمند را از اهداف این طرح عنوان کرد و بیان کرد: در صورت بهبودی کامل و صحت سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این چرخه حمایتی خارج شده و کودکان دیگری که از سوء تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.


وی به پایش و آزمایش کودکان تحت پوشش که هر شش ماه یک بار انجام می‌شود، اشاره کرد و ادامه داد: درسه ماهه نخست امسال بیش از ۷۲ میلیون تومان برای تهیه سبد غذایی ویژه کودکان یک تا شش سال دچار سوء تغذیه هزینه شده است.


نوربخش با بیان اینکه باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی فارس و مراکز بهداشت شهرستان داراب طرح شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه اجرا می‌شود، اظهار داشت: کودکان یک تا شش ساله دچار سوء تغذیه از طریق مراکز بهداشتی شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند که به آن‌ها سبد غذایی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.


درسال ۹۵ و برای اجرای طرح همسفره که در شش مرحله انجام شد بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار