حضور مردم در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه و انتخاب منتخبان خویش برای ورود به پارلمان شهری، بار دیگر، بارقه های این امید را ایجاد کرده که شورا به عنوان نهادی تخصصی، در اندیشه عمران و آبادانی شهر و رفاه شهروندان باشد و این مهم، جز با تدوین برنامه ریزی اصولی، کارشناسی و منسجم و پایبندی اعضای شورا به این نقشه راه، میسر نخواهد بود. تجربه نيز ثابت کرده در موضوعاتي که به رنگ و بوي رقابت هاي سياسي آغشته مي شوند، اولين قرباني نیز همواره تخصص گرايي، شايسته سالاري و نگاه کارشناسي است.
کد خبر: ۴۶۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 24 July 2017
شهروندان برای رفع مشکلات شهری چشم به شورای اسلامی به عنوان پارلمان های محلی دوخته اند و انتظار دارند که این شورا مدیریت های با ثبات و درآمدهای پایدار ایجاد کنند، مردم انتظار دارند که در مدیریت شهری، ثبات و پایداری باشد تا عقب ماندگی های گسترده گذشته، جبران شده و توسعه شهری، رفاه بیشتری را برای شهروندان فراهم آورد.

بايد به اين نکته توجه داشت که اساسا شهرداري يک نهاد اجتماعي با کارکردهاي مشخص است که طبيعتا فردي براي احراز اين مسئوليت مناسب است که از تخصص سابقه لازم در اين حوزه برخوردار باشد ولي متاسفانه طي سال هاي اخير به علت پاره اي مسايل نگاه به جايگاه شهرداري تغيير کرده و عده اي آن را سکوي پرتاب به مدارج بالاتر فرض کرده اند. همين نگاه هم باعث شده تا حساسيت ها در مورد شهردار، بيش از اندازه افزايش يابد و امکان انتخاب فرد کارآمد کمتر شود. بنابراين نخستين و مهم ترين گام شوراي شهر`پنجم تصحيح نگاه و رويکرد به شهردار و شهرداري خواهد بود تا با تفکيک اين نهاد مهم از حوزه سياست، فرصت خدمت رساني بيشتر به مردم فراهم گردد.

تجربه نيز ثابت کرده در موضوعاتي که به رنگ و بوي رقابت هاي سياسي آغشته مي شوند، اولين قرباني نیز همواره تخصص گرايي، شايسته سالاري و نگاه کارشناسي است. با این وجود متأسفانه برخی گروه ها و شخصیت ها با اغراض سیاسی و بدون درنظر گرفتن اولویت صلاحیت افراد برای تصدی سمت شهرداری کازرون، تنها به دنبال تحمیل گزینه مورد نظر خود به شورای شهر هستند که راه اندازی کمپین در شبکه های  اجتماعی در حمایت از فرد خاص و یا بزرگ جلوه دادن توانمندی افرادی که از رزومه کاری چندان برجسته ای برخوردار نیستند، گواه این امر در ماه های گذشته است.

این در حالی است که قاعدتا نمايندگان جديد شوراي شهر باید اين فرصت را داشته باشند تا به دور از دغدغه هاي سياسي و رقابت هاي جاري در آن، ابتدا در مورد معيارهاي کلي شهردار کازرون به جمع بندي برسند و سپس از افرادي که داراي اين ملاک ها هستند دعوت کنند تا برنامه هاي خود را ارايه دهند تا از ميان آنان فرد شايسته براي مسووليت خطير شهرداري انتخاب شود.

پرهیز از سیاسی کاری در انتخاب شهردار به هیچ وجه به معنای انتخاب گزینه ای نا آشنا به مسائل و مناسبات سیاسی و اجتماعی نیست، و گزینه ای مطلوب خواهد بود که ضمن آگاهی از حساسیت های سیاسی، نظرات و دیدگاه های کارشناسی را بر تعلقات و جهت گیری های سیاسی ترجیح دهد. یعنی سیاسی بیاندیشد، اما ناظر بر منافع شهروندان کازرون عمل کند.

امید است منتخبان مردم در پنجمین شورای اسلامی خارج از شعار، وارد میدان کار شده و با پرهیز از سیاست زدگی، لزوم توجه به عدالت محوری در خدمات رسانی به مردم، تعامل سازنده بین اعضای شورا ، برنامه های تدوین شده و کارشناسی خود را در بخش های مختلف مدیریت شهری از جمله سرمایه گذاری، گردشگری و عمرانی ارایه داده و برای بهبود وضعیت شهر سبز کازرون، از هیچ کوششی دریغ نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار