رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان شیراز گفت: ایجاد آتلیه های عکاسی در دفاتر پیشخوان دولت باعث رکود در این صنف شده است.
کد خبر: ۴۶۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 23 July 2017
تابناک فارس به نقل از خبر جنوب:قدرت ا... جوكاري افزود: مداخله دفاتر پيشخوان دولت در فعاليت صنف عكاسان باعث نارضايتي مردم از كيفيت عكس مدارك شناسايي خود شده است.
وي ادامه داد: عكاسي از افراد مراجعه كننده به دفاتر پيشخوان دولت كه قصد دريافت خدماتي از جمله كارت هوشمند ملي و ... دارند در يك فضاي يك متري انجام مي شود و عكس گيرنده هيچ تخصصي در زمينه عكس و عكاسي ندارد.
ریيس اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران شيراز بيان داشت: به دليل حضور اين به اصطلاح آتليه ها در دفاتر پيشخوان به سازمان هاي مربوطه شكايت كرده ايم اما مي گويند به دليل امنيتي بودن عكس و ضرورت ثبت چهره واقعي فرد بدون هيچ رتوشي عكس ها نبايد خارج از فضاي دفاتر گرفته شود.
جوكاري خاطرنشان كرد: اگر فقط مشكل ثبت چهره واقعي افراد است ما هم مي توانيم عكس را خام به متقاضيان تحويل دهيم.
وي با انتقاد از اين كه با فعالیت هاي اين چنيني صنف ها را زير پا له مي كنند گفت: اين افراد به هيچ وجه به رضايت مشتري توجه نمي كنند در حالي كه براي گرفتن هر نوبت عكس حدوداً 10 هزار تومان از مشتري دريافت مي كنند.
رييس اتحاديه عكاسان شيراز ادامه داد: با توجه به اين ديدگاه عكس هاي پرسنلي نشانه شخصيت افراد است، نارضايتي از عكس مي تواند شخصيت افراد را زير سوال ببرد.
جوكاري بيان داشت: در حالي افراد سودجو در كار صنفي عكاسان ورود كرده اند كه علاوه بر نارضايتي مردم اين عكس سال ها در مدارك شناسايي اعم از شناسنامه، گذرنامه و كارت ملي ماندگار است.
وي همچنين به فعالیت عكاسان غير متخصص در مدارس اشاره كرد و گفت: بارها اعلام كرده ايم كه فعاليت عكاسان بدون مجوز در مدارس براي گرفتن عكس پرسنلي ممنوع است اما توجهي نشده است.
جوكاري اضافه كرد: اين اتحاديه براي رفاه حال دانش آموزان و افراد كم بضاعت خدمات عكسبرداري را به صورت رايگان در فضاي آتليه انجام مي دهد.
ریيس اتحاديه عكاسان شيراز از 58 مورد شكايت از شركت هاي تشريفات مجالس خبر داد و افزود: موارد بسيار زيادي در رابطه با شكايت از اين شركت ها داشته ايم اما مردم همچنان بدون در نظر گرفتن قانوني بودن فعاليت اين شركت ها به آن ها مراجعه مي كنند.
وي بيان داشت: مواردي داشته ايم كه فرد چندين قرارداد عكاسي براي مجالس عروسي با افراد مختلف بسته است اما بعد از اتمام مراسم ديگر هيچ خبري از او نشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
United States
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
کاملا درسته از خود من عکس بدی گرفتن الان عکس روی کارتم خیلی زشته
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
با سلام متاسفانه عکاسی در بعضی از این دفاتر آنقدر بد و غیر حرفه ایی است که آدم از نشان دادن کارت ملی اش به دیگران خجالت می کشه و من نمی دانم چرا اینکار را به افراد غیر مسئول و غیر متخصص واگزارش کردند ، ؟
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
اینقدر عکس کارت ملی من افتضاح هست که واقعا هی به خودم میگم کاشکی نمیرفتم کارت هوشمند بگیرم، واقعا این دولت یک کار درست انجام نمیده، متاسفم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار