رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کشت گیاهان دارویی از جمله راه کارها برای فائق آمدن بر خشکی و خشکسالی است.
کد خبر: ۴۶۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 22 July 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس:محمدمهدی قاسمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ورئیس شورای عالی زکات کشور اجرای طرح پهنه بندی اراضی کشاورزی استان در قالب ۶۱۲ پهنه و تعیین مسئول پهنه و تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی و راه اندازی سامانه ۱۳۱ و تشکیل ۱۳ اکیپ گشت حفاظت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی در شهرهای استان فارس، بهبود کیفیت سموم مورد استفاده برای کنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز را از جمله اقدامات این سازمان دانست.

وی در ادامه سخنان خود به کشت گیاهان دارویی از جمله راه کارها برای فائق آمدن بر خشکی و خشکسالی می باشد، بیان داشت: به دلیل اقتصاد بهتر و کم مصرف کردن آب در گیاهان دارویی از جمله راه کارهایی است که در استان فارس در پیش گرفتیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه سخنان خود به حوزه زمین و امور اراضی اشاره نمود و تاکید کرد: با افزایش پوشش نظارتی به دنبال جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستیم که سامانه ۱۳۱ در همین راستا راه اندازی شده و گروه های گشت و نظارت و جلوگیری و اجرای احکام مختلفی که در همین راستا توسط دادگاه های محترم و اجرای کاداستر اراضی که در همین راستا انجام شده است.

این مقام مسئول به استاندارد سازی محصولات کشاورزی و کم کردن دغدغه مردم در ارتباط با سلامت محصولات اشاره نمود و بیان داشت: به همین منظور برنامه استاندارد سازی ۵ محصول اساسی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی در خاتمه سخنان خود بیان داشت: علی رغم خشکسالی ها و از آب افتادن اراضی، با تدبیر و به کارگیری روش های علمی، خرید گندم از ۵۷۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۹۶۰ هزار تن در سال ۹۵ افزایش یافته است و تاکنون نیز بیش از ۸۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان در استان فارس خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورز٬  با جمعی از عشایر استان فارس در منطقه مورسوسنی دیدار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار