تخصصی ترین شهرک صنعتی تولید محصولات و قطعات کامپوزیتی کشور و خاورمیانه که نخستین شهرک صنعتی غیردولتی استان فارس محسوب می شود با سرمایه گذاری بخش خصوصی، در شهرستان سپیدان از توابع استان فارس به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۶۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 20 July 2017
به گزارش تابناک فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در آیین بهره برداری از این شهرک با اشاره به توانمندی های فنی و اجرایی سرمایه گذار این شهرک صنعتی گفت: بخش خصوصی که نسبت به راه اندازی این شهرک صنعتی اقدام کرده، دارای سابقه و تجربه بالایی در صنعت کامپوزیت است و از کارآفرینان و صنعتگران برتر ملی محسوب می شود.
 
علی یزدانی اظهار داشت: ایجاد شهرک های صنعتی غیردولتی در چارچوب سیاست های دولت مبنی بر تقویت و حمایت از بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی است.
 
وی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از سرمایه گذاران برای ایجاد شهرک های صنعتی غیردولتی حمایت می کند و تا کنون پروانه بهره برداری برای 55 شهرک صنعتی غیردولتی در کشور صادر شده است.
 
وی بیان کرد: ایجاد شهرک های صنعتی غیردولتی با هدف استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت های صنعتی انجام می شود.
 
یزدانی ادامه داد: شهرک های صنعتی غیردولتی از مزایای شهرک های دولتی بهره مند می شوند اما امور نحوه واگذاری زمین در آنها برعهده بخش خصوصی است.
 
مدیر عامل شهرک صنعتی کامپوزیت سازه ماندگار نیز در این بیان کرد: این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت 40هکتار با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال ایجاد شده است.
 
علیرضا ظهیر امامی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در سرمایه گذاران این شهرک صنعتی، افزود: این سرمایه گذاران پیش از این یکی از مهمترین مجموعه های صنعتی در زمینه طراحی و ساخت انواع محصولات، تجهیزات و قطعات کامپوزیتی و GRPرا راه اندازی کرده اند.
 
کامپوزیت، ترکیب حداقل 2یا چند ماده است که یکی فاز تقویت کننده است و به شکل الیاف (شیشه)، ورقه یا ذرات است و فاز دیگر آن ماتریس (رزین) نامیده می شود، کاهگل و بتن آرمه از رایج ترین و ابتدایی ترین نوع کامپوزیت ها هستند.

GRP که تلخیص عبارت Glassfiber Reinforced Plastic Pipeاست، لوله های پلاستیکی مسلح شده با الیاف فایبر گلاس و شیشه است که در اجرای شبکه آبیاری و زهکشی برای انتقال آب به نقاط مختلف دشت از آنها استفاده می شود.
 
وی گفت: با توجه به وجود فناوری، دانش فنی، توان مالی و اجرایی در بین سرمایه گذاران بانی این طرح، این شهرک صنعتی به عنوان تخصصی ترین شهرک صنعتی کشور و خاورمیانه در زمینه تولید قطعات و محصولات کامپوزیتی، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 
ظهیر امامی اظهار داشت: محصولات تولیدی این شهرک با فناوری های روز و به روش های مختلف نظیر SMC,BMC, تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال خواهد شد.
وی افزود: در فاز نخست این شهرک برای 250 نفر اشتغال ایجاد شده است.
 
پروانه بهره برداری این شهرک صنعتی غیردولتی، پس از انجام مراحل کارشناسی و سپری شدن روال قانونی، توسط شرکت شهرک های صنعتی فارس صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار