۲ کوره که سودجویان برای تهیه زغال، درختان بلوط منطقه جنگلی دره مار شهرستان ممسنی را قطع و آن‌ها به زغال تبدیل می‌کردند، کشف و امحا شد.
کد خبر: ۴۶۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 19 July 2017
علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی، مبنی بر وجود کوره‌های زغالی در محدوده جنگلی روستای دره مار در اطراف ممسنی گروهی از یگان حفاظت اداره کل و اداره منابع طبیعی این شهرستان به محل اعزام شدند.


وی افزود: ماموران در مکان مورد نظر پی بردند که فردی متخلف به همراه یک نفر از همدستان خود، در محدوده جنگلی روستای دره مار با احداث کوره‌های زغالی به طور شبانه اقدام به قطع درختان کهنسال بلوط و آن‌ها را به زغال تبدیل می‌کند.


مسعودی جم ادامه داد: در ارتباط با این کوره‌ها با هماهنگی دادستان شهرستان ممسنی و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان تعدادی متخلف دستگیر شدند، اما ۲ نفر از آن‌ها به عنوان عاملان اصلی این تخلف زیست محیطی، بازداشت و برای ادامه مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.


وی اظهار داشت: در این عملیات حدود ۴۰۰ کیلوگرم زغال کشف و تعدادی آلات و اسباب جرم به همراه ساختمان مورد نظر نیز توقیف شد.


مسعودی جم هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان زغال، بیان کرد: در برخورد با سودجویان و کسانی که برای تهیه زغال با قطع درختان جنگلی اقدام به تخریب عرصه‌های جنگلی می‌کنند قاطعانه برخورد می‌شود و اشد مجازات از سوی مراجع قضایی در انتظار آنان است.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارش‌های مردمی در زمینه هر گونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی است.


شهرستان ممسنی دارای ۳۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع است و بیشترین پوشش گیاهی آن شامل بلوط، ارژن، زالزالک، بادام کوهی، گیلاس وحشی، بنه، کُنار، کیکم و زبان گنجشک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار