مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس گفت: در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، میزبان ۲۳ شهید از شهدای تازه تفحص شده در استان فارس خواهیم بود.
کد خبر: ۴۶۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 17 July 2017
تابناک فارس به نقل از ابنا : سرهنگ حمیدرضا گرامی مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس گفت: در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و سالروز قطعنامه قبول قطعنامه ۵۹۸ شاهد تشییع باشكوه پیکر شهدای گمنام و تعدادی از شهدای تعیین هویت شده‌، در سطح كشور خواهیم بود که ۲۳ شهید از مجموع این شهدا در استان فارس تشییع و به خاك سپرده خواهند شد.

وی تصریح کرد: پیكرهای مطهر این شهدا عصر دوشنبه، ۲۶ تیرماه وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز خواهند شد و مراسم استقبال رسمی از این شهدا ساعت ۸ صبح سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه در مسجد فرودگاه شهید دستغیب برگزار خواهد شد.

گرامی با بیان اینكه مراسم استقبال و همراهی با كاروان شهدا تا معراج شهدا واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه خواهد داشت، گفت: قریب ۵۰ مراسم وداع با شهدای گمنام طی ایام حضور پیكرهای مطهر شهدای گمنام تا روز تشییع و خاكسپاری آنان كه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) خواهد بود، در نقاط مختلف فارس برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس با تأکید بر اینکه ممكن است در برخی از شهرستان‌ها با توجه به استقبال گسترده مردم از كاروان شهدا، مراسم تشییع در روز جمعه برگزار شود افزود: ۳ شهید در شیراز تشییع و به خاك سپرده می‌شوند، یك شهید 20 ساله که در عملیات کربلای 4 در بوستان ۵۸۰ هكتاری دراك و در تپه سلام و یک شهید 19 ساله که در عملیات بدر شرق رودخانه دجله به همراه شهید دیگر 26 ساله ای که در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیده، در شهرك میانرود مقابل مسجد امام علی(ع) در روز پنج‌شنبه تشییع و تدفین خواهند شد.

وی ضمن بیان اینکه ۴ شهید نیز جهت تشییع و تدفین به شهرستان فیروزآباد انتقال داده می‌شوند كه یك شهید در حوزه علمیه محمدیه این شهرستان و ۳ شهید در بخش جای‌دشت این شهرستان تشییع و تدفین می‌شوند اظهار داشت: 7 شهید جهت تشییع و تدفین به لامرد انتقال داده خواهند شد كه از این تعداد ۳ شهید در بخش گله‌دار، ۲ شهید در شهر خوزوی و ۲ شهید در روستای چهار طاق این شهرستان تشییع و تدفین می‌شوند.

گرامی با بیان اینكه تشییع و تدفین شهدا در اوز لارستان مورد استقبال علمای اهل تسنن این شهرستان واقع شد افزود: ۲ شهید 15 و 36 ساله از عملیات خیبر جزیره مجنون و یک شهید 17 ساله از عملیات بدر شرق رودخان دجله در اوز لارستان تشییع و تدفین خواهند شد و یك شهید 33 ساله از عملیات خیبر جزیر مجنون در در شهر لطیفی لار و دو شهید 19 ساله از عملیات‌های خیبر جزیره مجنون و والفجر 8 جزیره فاو، دو شهید 22 ساله از عملیات‌های بدر شرق رودخانه دجله و شلمچه تک دشمن67 و یک شهید 23 ساله از کربلای 4 منطقه ام‌الرصاص در شهر لار تشییع و تدفین می‌شوند.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس ضمن خاطرنشان کردن اینکه در بحث تدفین شهدای گمنام اهداف متعددی دنبال می‌شود كه نگاه‌ها در آن كاملاً فرهنگی است تصریح کرد: پیام حضور شهدا، وجود روح حماسی در میان ملت ایران است و همچنین تكریم شهدا بیانگر این نكته است كه مردم ما همچنان پایبند ارزش‌ها، آرمان‌ها و دستاوردهای امام و شهدا هستند.

وی معتقد است که حضور، تشییع و تدفین شهدای گمنام عاملی جهت بیمه كردن و دمیدن روح تازه در كالبد جامعه است و این همان فرهنگ ایثار و شهادت، خودباوری، اقتدار، عزت و سربلندی در مقابل استكبار و استعمار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار