با وساطت و تلاش فعالان اجتماعی و میراث فرهنگی و همکاری متعهدانه وراث، بخشی از سهم وارثان حمام تاریخی ملابابای کازرون که سند ملکی برای آن صادر شده بود توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون خریداری و به تملک درآمد فرهنگی خریداری شد
کد خبر: ۴۵۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 15 July 2017
تابناک فارس به نقل از کازرون ما: محمدجواد سیاح پور نوشت:  با خبر شدیم که اگر مالک بخشی از حمام ملابابا راضی به فروش نشود کد بودجه ای که از طرف سازمان میراث فرهنگی برای این بنا مصوب شده برگشت خواهد خورد و این بازگشت بودجه، کاهش اعتبار میراث فرهنگی کازرون را موجب می گردد. نیرو های مردمی و معتمدین با تماس های خود دست به کار شدند تا به هر نحوی شده با مالک آن بخش از حمام ارتباط برقرار کرده و وی را راضی به فروش نمایند.
حمام تاریخی ملابابا توسط میراث فرهنگی خریداری شد
تلاش های فعالین میراث فرهنگی و اجتماعی کازرون تا ساعت های اولیه بامداد پنجشنبه ادامه داشت و در نهایت مالک محترم که از طرف وراث مرحوم نظافت وکالتا طرف قرارداد واقع شده بود، راضی به فروش ملک حمام به اداره ی میراث فرهنگی کازرون شد.
در ورای این تلاش و در نهایت این موفقیت به نکاتی چند باید توجه کرد:
- نخست آنکه پیروزی ها و قدرت برجسته ی نیرو های مردمی مشخصا فعالین محیط زیستی کازرون را باید به فال نیک گرفت و مسئولان کازرون و استان در هر سطح و رده ای از این پس باید مجدانه تلاش کنند تا هرطور شده این پتانسل فاخر را به چشم فرصت نگریسته و از آن به نحو احسن و برای پیشرفت شهرستان بهره جویند.
حمام تاریخی ملابابا توسط میراث فرهنگی خریداری شد
- دومین مطلب قابل اشاره حرمت شناسی و احترام متقابلی هست که در روابط مردمی کازرون قابل مشاهده و قابل افتخار است. اینکه جناب نظافت با بزرگواری خود روی نیروهای مردمی را زمین نمی اندازد و برای فروش ملک مذکور راضی می شود، نشان از این دارد که حرمت ها و احترامات در کازرون هنوز از جایگاه مطلوب و سنتی خود برخوردار است.
- سومین نکته اینکه تمامی ادارات کازرون بخصوص شهرداری و نهادهای مشابه در اینجا باید از اداره ی میراث فرهنگی کازرون و جلب مشارکت های مردمی آن الگو بگیرند و سر بزنگاه ها دست یاری خالصانه ی خود را به سمت نیرو های مردمی دراز کنند تا اموری که در نظام پوسیده ی بروکراتیک ایران غیر ممکن می نماید خیلی زیبا و تمیز ممکن شود.
- چهارمین نکته ی قابل عرض اینکه در یک هفته ی اخیر نیروهای متحد محیط زیستی کازرون دو پیروزی برجسته یکی در بحث زمین مورد مناقشه در حریم آب شرب و دیگری در خرید حمام ملابابا به ثمر نشاندند. بی شک اگر این اتحاد نبود این چنین رخدادهای میمونی حادث نمی شد. بهتر است سایر فعالین و متنفذین کازرون سعی کنند که روز به روز بر این اتحاد بیافزایند و پدرانه و دلسوزانه به ارتقاء کیفیت این جریان کمک کنند و کاری نکنند که کوچک ترین نفاقی در این بین افتد چراکه هرگونه مانع بر سر راه این جریان قدرتمند مانعی بر سر راه پیشرفت کازرون محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار