مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری فارس گفت: با اجرای کامل شبکه دولت در فارس، ظرف یک ماه آینده روش سنتی و مکاتبات کاغذی از ادارات، سازمان ها و نهادهای این استان حذف و تمام مکاتبات از طریق شبکه دولت انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 14 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرداد سهرابی گفت:این اقدام در جهت توسعه دولت الکترونیک و بر اساس بخشنامه ریاست جمهوری انجام می شود و تمامی اداره ها، سازمان ها و نهادهای عمومی و دولتی ملزم به برقراری ارتباط با شبکه دولت و ارسال مکاتبات بین سازمانی از طریق این شبکه هستند.
وی ادامه داد: آنچه که ما در استان دنبال می کنیم این است که امکان برقراری ارتباط 2 هزار نقطه حتی تا سطح دهیاری ها با شبکه دولت را فراهم کنیم که به همین منظور توافقنامه ای را با مدیریت منطقه فارس شرکت مخابرات ایران به امضاء رسانده ایم تا با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم، امکان اتصال تمام دستگاه های واجد شرایط به شبکه دولت و دسترسی به سرویس های متنوع این شبکه را فراهم شود.
سهرابی تصریح کرد: در همین رابطه اطلاع رسانی و مکاتبات لازم با مدیران و روسای تمام دستگاههای اجرایی شامل ادارات کل، سازمان ها، نهادها، شرکت ها، موسسه ها و بانک های دولتی و نهادهای عمومی انجام گرفته و تاکید شده است که به سرعت نسبت به تشکیل پرونده اتصال به شبکه دولت اقدام کنند.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری فارس اضافه کرد: از آنجا که مکاتبه از طریق شبکه دولت، هم به صرفه جویی در مصرف کاغذ و هم کاهش هزینه و زمان کمک بسیاری می کند، لذا به دستگاههای اجرایی مهلت داده شده که روزهای آینده نسبت به اتصال به شبکه دولت اقدام کنند چرا که پس به نامه ها و مکاتبات دستی به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد و دستگاه ها باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نامه های خود را با صرف هزینه به شکل الکترونیک ارسال کنند.
سهرابی افزود: اسامی دستگاه ها و سازمان هایی که در این زمینه کوتاهی کرده اند نیز به دفتر بازرسی استانداری ارسال می شود تا علت بی توجهی و کوتاهی آنها در این زمینه بررسی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار