مدیرکل میراث فرهنگی فارس از آغاز عملیات مرمت خانه های تاریخی محمودی، مویدی و احیاء محوطه بنای باغ نشاط با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبرداد.
کد خبر: ۴۵۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 13 July 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس:مصیب امیری با اعلام این خبرگفت: با توجه به ضرورت احیا و حفاظت از خانه ها و بناهای تاریخی استان، این اداره کل از محل اعتبارات استانی و پایگاه میراث فرهنگی لارستان در سال ۹۶، اجرای عملیات مرمت خانه های تاریخی محمودی، مویدی و بنای تاریخی باغ نشاط در دستورکار قرار گرفت .

وی ادامه داد: از میزان اعتبار مورد اشاره میزان ۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال آن متعلق به مرمت دو خانه تاریخی محمودی و مویدی است که ۷۶۰ میلیون ریال آن توسط منابع استانی و پایگاه میراث فرهنگی لار و ۷۶۰ میلیون ریال دیگر آن بر اساس تفاهم نامه منعقد شده فی مابین پایگاه میراث فرهنگی و شهرداری این شهرستان تامین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین به اعتبار تخصیص یافته برای احیاء محوطه باغ نشاط لارستان اشاره کرد و گفت: با اعتیار تخصیص یافته ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و پایگاه میراث فرهنگی لارستان، احیاء باغچه ها ، تاسیسات و آبیاری درختان باغ با مبلغ ذکر شده آغاز شده است .

گفتنی است، خانه تاریخی محمودی متعلق به دوره زندیه و در تاریخ ۱۰/۳/۱۳۸۲ به شماره ۸۶۷۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.خانه تاریخی مویدی نیز متعلق به دوره قاجار و در تاریخ ۱۹/۵/۱۳۸۴ به شماره ۱۲۶۸۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.همچنین بنای تاریخی باغ نشاط مربوط به دوره افشاریان است که به شماره ۹۷۳ در تاریخ ۱۳/۵/۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی ثبت شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار