رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به منظور خرید و کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در راستای حفاظت از محیط زیست در کلانشهر شیراز در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 13 July 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه :احمد همتی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به منظور خرید و کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در راستای حفاظت از محیط زیست در کلانشهر شیراز در دستور کار قرار دارد.

اجرای مانور توزیع کیسه های پارچه های به جای کیسه پلاستیکی در شیراز
همتی اظهار کرد: استفاده از کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر ضررهایی که برای انسان به همراه دارد، به دلیل مدت زمان زیادی که تجزیه آنها در طبیعت به طول می انجامد خطراتی را نیز برای محیط زیست به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه پلاستیک های پایه نفتی با ماندگاری بیش از 300 سال یک ماده تجزیه ناپذیر محسوب می‌شوند، افزود: این در حالی است که کیسه های تجدید پذیر با پایه غیر نفتی به طور متوسط از یک تا 2 سال تجزیه شده و به طبیعت بر می گردند.

اجرای مانور توزیع کیسه های پارچه های به جای کیسه پلاستیکی در شیراز
معاون فرهنگی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: بهترین راه حفاظت از طبیعت و محیط زیست، تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و به جای آنها استفاده از ظروف با پایه گیاهی و نیز بازگشت به فرهنگ سنتی استفاده از کیسه های و کیف‌های پارچه ای برای خرید های روزانه و کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است.
همتی با اشاره به اینکه همزمان با 21 تیرماه روز جهانی بدون نایلکس برنامه‌های آموزش شهروندی در سطح شیراز اجرا شده است، تصریح کرد: توزیع کیسه های پارچه ای در بین شهروندان در بوستان شهروند ، تعدادی از فروشگاها و مراکز تجاری سطح شهر توسط کارشناسان آموزش شهروندی برگزار شد .
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: همین برنامه‌ها شب گذشته ساعت 20.30 در بوستان شهروند نیز اجرا شد و مردم استقبال خوبی از این برنامه‌ها داشتند.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه این برنامه‌ها با هدف کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در سطح شهر و در بین عموم شهروندان اجرا می‌شود، عنوان کرد: امروز چهارشنبه 21 تیرماه برنامه‌های آموزش شهروندی با محوریت روز جهانی بدون نایلکس ساعت 18 در مقابل پارک کودک در بلوار زرهی و ساعت 20 در خیابان معالی‌آباد، مجتمع آفتاب اجرا خواهد شد.


رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به تاثیرگذاری کیسه های پلاستیکی در آلودگی زیست محیطی، گفت: جایگزینی کیسه‌های پارچه ای و ظروف گیاهی به جای کیسه ها و ظروف یک بار مصرف از جمله مباحث مورد تاکید در برنامه های آموزش فرهنگ شهروندی است.اجرای مانور توزیع کیسه های پارچه های به جای کیسه پلاستیکی در شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار