مدیر آموزش و پرورش کازرون گفت: ما منصفانه به ماجرا نگاه میکنیم و قبول داریم که مقداری استرس به دانش آموزان وارد شده است و تمرکز آنها مورد اختلال قرار گرفته ف اما باید توجه داشته باشیم که این ماجرا یک حادثه بود و امکان داشت در هر حوزه آزمون در سطح کشور رخ دهد.
کد خبر: ۴۵۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 09 July 2017
تابناک فارس به نقل از کازرون خبر :کاظم عباسی، مدیر آموزش و پرورش کازرون در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گلایه از استفاده نادرست از شبکه های فضای مجازی گفت : متاسفانه در فضای مجازی هرمطلب مسمومی منتشر می شود که بعضا مطالب غیرواقعی است.

عباسی در رابطه با حادثه قطع برق در حوزه امتحانی کنکور سراسری واقع در سالن مکتب الزهرا کازرون بیان کرد: دمای بالای گرما در کازرون برای دانش آموزان نسل جدید مقداری غیرقابل تحمل است در حالی که افزایش دما در سالهای اخیر نیز چشمگیر بوده است.

وی گفت: آزمون سراسری کنکور به دلیل رقابت سراسری دانش آموزان سراسر کشور که بعضا از شرایط متفاوت جوی و امکاناتی در استانهای مختلف برخوردار هستند حساسیت خاصی دارد که می بایست نسبت به زمان و مکان اجرای آن دقت های بالایی صورت گیرد.

مدیر آموزش پرورش کازرون ادامه داد: در راستای تامین محل مورد نیاز با شرایط مناسب و با کیفیت بالا با سالن ها و مراکز مختلفی رایزنی صورت گرفت تا مکان مناسب موجود در سطح شهر برای این رقابت مهم تخصیص شود.

عباسی گفت: گروه بندی و تقسیم دانش آموزان در سالن ها توسط سازان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد بدین صورت که گروههایی با معدل نزدیک به هم تشکیل می شود و امسال محل آزمون گروهی از دانش آموزان دختر با معدل خوب در سالن آزمون مکتب الزهرا که از امکانات سرمایشی مناسب و فضایی بهینه برخوردار است قرار گرفت.

وی بیان کرد: دو روز قبل از برگزاری کنکور، کیفیت محل آزمون از نظر نماینده سازمان سنجش مورد تائید قرار گرفت و همچنین روز پنج شنبه (یک روز قبل از حادثه) آزمون کنکور ویژه گروه آزمایشی ریاضی نیز در همین محل برگزار گردید که هیچ گونه مشکل و کاستی وجود نداشت در حالی که در سال گذشته نیز آزمون در این محل برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش کازرون گفت: برای اولین بار در کنار هر حوزه کنکور نیز محلی مناسب برای والدین و همراهان شرکت کنندگان آزمون در نظر گرفته شد تا بتوانند زمان آزمون را در محلی مناسب سپری کنند که یکی از مهدکودک‌ها نیز در مجاورت مکتب الزهرا به عنوان محل انتظار والدین تخصیص شد.

عباسی گفت: راس ساعت 11:38 قبل از ظهر ، رئیس حوزه آزمون کنکور متوجه جرقه هایی در بیرون از حوزه امتحانی می شود و با استشمام بوی جرقه ها ، در اقدامی سریع آتش نشانی ، اداره برق و مدیران آموزش و پرورش را در جریان حادثه مذکور قرار می دهد که اقدام به موقع مامور نیروی انتظامی مستقر در محل و قطع به موقع کنتور برق موجب می شود آتش سوزی به شبکه برق داخلی حوزه نرسد.

وی گفت : این آتش سوزی در بیرون از محل حوزه امتحانی و در ارتفاع  کابل های متصل به تیر برق و انشعابات بیرون از محل حوزه رخ داد که علت آن فشار بالای استفاده از برق بود که با حضور سریع نیروهای امدادی در محل و گروه اتفاقات برق با همراهی مدیر برق شهرستان ، این موضوع در مدت کوتاهی کنترل می شود.

مدیر آموزش و پرورش کازرون ادامه داد: با حضور نیروهای امدادی در محل و تجمع عابران و خانواده شرکت کنندگان در آزمون، صدا و همهمه به داخل محل آزمون نفوذ می کند و مقدار کمی نگرانی به وجود آورد این در حالی است که برخلاف شایعات هیچگونه دود و یا آتش سوزی به محل آزمون نداشته ایم و تنها در زمان کوتاهی غبار مربوط به کپسول های آتش نشانی به داخل لابی سالن (ورودی سالن اصلی آزمون) وجود داشته است.

عباسی گفت: ما منصفانه به ماجرا نگاه میکنیم و قبول داریم که مقداری استرس به دانش آموزان وارد شده است و تمرکز آنها مورد اختلال قرار گرفته ف اما باید توجه داشته باشیم که این ماجرا یک حادثه بود و امکان داشت در هر حوزه آزمون در سطح کشور رخ دهد.

وی افزود: همزمان با این حادثه در کازرون ، حوزه هایی در اهواز نیز با قطع برق در دمای بالای 50 درجه را داشته ایم که هیچ کدام قابل پیشگیری نیست چنانچه قبل از آزمون ها کارشناسان برق و تاسیسات اداره کولرهای گازی و کابل های برق در کلی حوزه های آزمون سراسری کنکور را در سطح شهرستان مورد بررسی و عیب یابی قرار دادند.

مدیر آموزش و پرورش کازرون با تشکر از مدیریت برق شهرستان و آتش نشانی کازرون بیان کرد : مدیر و معاونان اداره با حضور در محل نیز استرس و نگرانی هایی داشتند و احساس والدین را درک کردند و تلاش کافی برای رفع خطرات و القای استرس به درون حوزه امتحانی را انجام دادند.

وی بیان کرد: با جمع آوری مدارک و مستندات لازم سعی داریم از حقوق دانش آموزان دفاع کنیم که در این رابطه تلاش خواهیم کرد بر اساس دمای بالای شهرستان و کاستی های موجود با سازمان سنجش مکاتباتی در زمینه تغییر منطقه کازرون به منطقه سه اقداماتی صورت گیرد و خبر خوبی به دانش آموزان کازرون بدهیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ژاله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
من یکی از داوطلبان در سالن بودم.از ساعت 11متوجه ایراد کولری ک نزدیکم بود شدم.واز همون موقع استرس کل وجود منو فراگرفت ورفته رفته اوضاع بدتر شد وباعث شد یک ساعت از وقت ما هدر بره ب خاطر سه ل انگاری مسوولان.زحمات دوساله من برای کنکور همگی هدر رفت وایندم خراب شد.واقعا کی باید پاسخگوباشه.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار