طرح توليد پراكنده و انرژي هاي نو در صنعت برق كشور بمنظور توسعه و افزايش سهم توليد برق كشوربسيار حائز اهميت مي باشد . پيشرفتهاي صورت گرفته در تكنولوژي هاي توليد پراكنده و بكارگيري آنها در سطح شبكه هاي توزيع ، فرصتي را براي بهره مندي از مزاياي بكارگيري اين منابع در جهت بهبود بهره برداري از شبكه هاي توزيع را فراهم ساخته است.
کد خبر: ۴۵۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 08 July 2017
به گزارش تابناک فارس:حمزه روغنيان معاون برنامه ريزي و تحقيقات شرکت برق منطقه ای فارس: با بيان اين مطلب كه طرح توليد برق توسط بخش خصوصي توسط مسئولين صنعت برق كشوربا حمايت و به شدت دنبال مي شود اظهار داشت : به منظور تامين برق مشتركين ، پدافند غير عامل و اجراي برنامه هاي كلان مديريت مصرف ، طرح اجراي نيروگا هها ي مولد مقياس كوچك توسط صنعت برق كشور حمايت و به شدت دنبال مي شود لذا برق فارس نيز در اين راستا تلاش نموده است تا سرمايه هاي بخش خصوصي در اين زمينه را جهت نصب و راه اندازي اينگونه مولدها هدايت كند .


مهندس روغنيان به ظرفيت نيروگاه 2 مگاواتي شهرك صنعتي اقليد اشاره كرد و افزود : تا كنون اين هفتمين نيروگاهي است كه سرمايه گذاري آن توسط بخش خصوصي انجام و عمليات اجرايي آن به پايان رسيده است ، تجهيزات نصب شده در اين نيروگاه شامل يك مولد گازي به ظرفيت نامي 2 مگاوات مي باشد كه توسط شركتMTU آلمان و با صرف هزينه اي بالغ بر 45 ميليارد ريال ساخته شده است .


معاون برنامه ريزي و تحقيقات برق فارس در ادامه گفت : اين مولد توسط شركت خصوصي نوسان نگار غرب در محل شهرك صنعتي اقليد نصب و بهره برداري از آن آغاز شده است كه كليه هزينه هاي اين نيروگاه شامل طراحي ، خريد و احداث توسط سرمايه گذارپرداخت گرديده ودر نهايت توليد اين نيروگاه به شبكه برق كشور تزريق مي شود


مهندس روغنيان در ادامه سخنان خود به مزايا و سود دهي ناشي از منابع توليد پراكنده اشاره كرد و خاطر نشان ساخت : كاهش تلفات , بهبود ولتاژ , افزايش قابليت اطمينان شبكه ، از جمله مزاياي توليد پراكنده مي باشد .


وي در ادامه افزود : در شبكه هاي توزيع، به خصوص شبكه توزيع برق ايران، با توجه به نامناسب بودن سطح ولتاژ و اتلاف بالاي انرژي ، جايابي بهينه منابع توليد پراكنده جهت رسيدن به اهداف مورد نظر امري ضروري بنظرمي رسد.

روغنيان در پايان از تلاش برق فارس درراستاي جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي اظهاررضايت كرد و ياد آور شد : تا كنون بيش از 52 مگاوات نيروگاه مقياس كوچك گازي در استان فارس به بهره برداري رسيده است و در ماههاي آينده نيز شاهد بهره برداري 12 مگاوات برق در جزيره خارك ، هشت مگاوات در شهرستان خرمبيد و هشت مگاوات ، در شهرك صنعتي شيراز خواهيم بود .

گزارش ارسالي حاكي از اين است كه وزارت نيرو بمنظور حمايت و جذب سرمايه گذار ، با عقد قراردادخريد تضميني برق ، خريد انرژي توليد شده از سرمايه گذار را به مدت پنج سال تضمين مي كند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار